PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دومین روز مسابقات تنیس اوپن آمریکا: حذف لی نا و صعود جوکوویچ فرر و نادال


PowerVu
08-31-2011, 03:22 AM
دومین روز مسابقات تنیس اوپن آمریکا با پیروزی ژوکوویچ ، فرر و نادال پیگیری شد.



8772


نواک ژوکوویچ صرب، نفر نخست تنیس مردان جهان که در آخرین دیدارش در فینال سینسیناتی به دلیل مصدومیت مقابل اندی ماری بازی را نیمه کاره رها کرده بود، دیروز در برابر حریف ایرلندی اش به پیروزی رسید. ژوکوویچ به راحتی و با نتیجه سه بر صفر کانر نیلاند را از پیش رو برداشت تا به دور بعد این مسابقات راه یابد. در دیگر دیدار گروه مردان، داوید فرر اسپانیایی هم با پیروزی در برابر حریفش راهی دور بعد مسابقات شد. فرر، نفر پنجم رده بندی تنیس بازان مرد جهان، در برابر ایگور آندرهیف روس ست نخست را واگذار کرد و ستهای دوم تا چهارم را به سود خود به پایان برد تا سه بر یک به پیروزی دست یابد. در آخرین دیدار گروه مردان، نفر دوم تنیس مردان جهان هم حریف قزاقش را از پیش رو برداشت. رافائل نادال اسپانیایی، مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات، در برابر آندری گولوبف، نفر ۹۸م تنیس جهان سه بر صفر به برتری رسید تا خود را به دور دوم این مسابقات برساند.

-------------------

اما در مسابقات تنیس آزاد آمریکا و در گروه زنان نامهای بزرگ به پیروزی رسیدند تا لی نای چینی تنها مغلوب این روز باشد. کارولین وژنیاکی دانمارکی، زن شماره یک تنیس نخستین پیروز دیروز لقب گرفت. وژنیاکی که اکنون با ۹۳۳۵ امتیاز و با اختلاف ۴۹۵ امتیاز از نفر دوم رده بندی تنیس جهان در صدر تنیس بازان قرار دارد، نوریا لاگوسترا ویوز اسپانیایی را دو بر صفر از پیش رو برداشت تا به دور دوم راه یابد. در دیگر دیداردیروز، ویکتوریا آزارنکا از بلاروس، نفر پنجم رده بندی تنیس و بخت چهارم کسب این جام که به نیمه نهایی مسابقات امسال ویمبلدون هم راه یافت، در برابر یوهانا لارسون سوئدی در دو ست و با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ به برتری رسید تا در دور بعد حریف گیزلا دولکو از آرژانتین شود. بخت شانزدهم فتح این جام آنا ایوانوویچ صرب هم بدون هیچ مشکلی حریف روسش را مغلوب کرد. ایوانوویچ، نفر نخست سابق تنیس جهان، در برابر کسنیا پرواک دو بر صفر به پیروزی رسید تا در دور بعد با پترا ستکوفسکا مصاف دهد. اما مغلوب بزرگ اینروز، لی نای چینی بود. نفر ششم رده بندی تنیس زنان جهان و قهرمان مسابقات تنیس رولان گروس در برابر سیمونا هالپ از رومانی، دو بر صفر شکست خورد تا پس از پترا کویتووا، قهرمان ویمبلدون، دومین مغلوب بزرگ این مسابقات باشد. در آخرین مسابقه، سرینا ویلیامز آمریکایی هم در برابر حریف صربش به پیروزی رسید. ویلیامز که هم اینک با ۱۷۸۰ امتیاز در رده ی بیست و هفتم تنیس زنان جهان قرار دارد، در برابر بویانا یووانوفسکی در دو ست و با نتایج مشابه ۶-۱ به پیروزی رسید تا در دور بعد با حریفی نه چندان نام آشنا از هلند به رقابت بپردازد.


بخش پارسی صدای امریکا V.o.A