PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آخرین گرند اسلم سال تنیس از امروز آغاز می شود/نگاهی به بخت های اوپن آمریکا


PowerVu
08-29-2011, 01:18 PM
یو. اس. اوپن (US Open) یا مسابقات قهرمانی تنیس آزاد ایالات متحده از امروز آغاز می شود.


http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/8/139.jpg




یک تورنمنت تنیس «هاردکورت» که از قدیمی ترین تورنمنت های تنیس جهان به حساب می آید، مسابقاتی که از سال 1881 (با نام مسابقات قهرمانی ملی ایالات متحده) در بخش مردان آغاز شد. از سال 1987، یو.اس.اوپن تبدیل شد به چهارمین و آخرین تورنمنت معتبر (گرند اسلم) تنیس دنیا در هر سال. سه گرند اسلم دیگر عبارتند از اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و ویمبلدون. این تورنمت هر سال در ماه آگوست و سپتامبر به مدت دو هفته برگزار می شود که شامل پنج رقابت مختلف است: انفرادی زنان و مردان، دو نفره زنان و مردان و دونفره مختلط، و البته در سه بخش بزرگسالان، امیدها و بازیکنان «ویلچرسوار» (معلول). این رقابتها در «فلاشینگ مدوز» (Flushing Meadows) در نیویورک آمریکا برگزار می شود. گرچه مصدومیت اخیر نواک جوکوویچ ازناحیه کتف، آمادگی او برای مسابقات امسال را تحت تاثیر قرار داده است اما اکثر کارشناسان در این موصوع متفق القول هستند که قهرمان رقابتهای یو.اس.اوپن امسال نیز از بین چهار تنیس باز برتر جهان (جوکوویچ، نادال، فدرر و ماری) خواهد بود.


نوله و سایه سنگین مصدومیت
---------------------------------
این اولین باری است که نواک جوکوویچ به عنوان مرد شماره یک دنیای تنیس و بخت اول قهرمانی پا به یو.اس.اوپن می گذارد و البته کاملا مستحق این عنوان نیز هست. کسب 57 برد در مقابل تنها 2 شکست در سال 2011، آماری خیره کننده است به ویژه وقتی که بدانید یکی از این دو شکست مقابل اندی ماری و در شرایط مصدومیت «نوله» از ناحیه کتف رقم خورده است. نواک سه قهرمانی گرند اسلم را در کارنامه دارد اما به شدت به دنبال فتح اولین یو.اس.اوپن است. مصدومیت کتف در تنیس خیلی شایع نیست، درد شدیدی دارد اما معمولا زود خوب می شود و نوله هم امیدوار است بعد از هفت تا ده روز استراحت، بدون هرگونه مشکلی پا به میدان بگذارد. اگر او کاملا مصدومیت را پشت سربگذارد بدون شک مدعی اصلی قهرمانی است اما یک نگرانی هم وجود دارد، وقتی شما این همه مسابقه مهم تنیس در مدتی کوتاه انجام می دهید، ممکن است به طور ناگهانی از نظر روحی ضعیف شوید یا اینکه بدن شما خالی شود، اتفاقی که در رقابتهای امسال، بیش از همه نوله راتهدید می کند.


نادال خسته
--------------
رافائل نادال، خسته نشان می دهد، او در تمام طول سال 2011 اینگونه بوده و به ویژه در دو هفته اخیر در رقابتهای مسترز مونترال و سینسیناتی این موضوع بیشتر به چشم می خورد. شاید یک دلیلش این باشد که بعد از درخشش غیرقابل باور در سال 2010 فرصت بسیار کمی برای استراحت داشت، او قصد داشت امسال هر چهار گرند اسلم را از آن خود کند و به همین دلیل فشار زیادی به خودش وارد کرد، فشاری که به نظر می رسد نتیجه منفی آن رادر کل مسابقات امسال دیده است.

در اوپن فرانسه قهرمان شد اما آنجا هم خوب بازی نکرد و بیشتر با تکیه بر تجربه و اراده قوی خود به این جام رسید. در ویمبلدون هم در فینال مغلوب جوکوویچ شد و به نظر می آمد بعد از فرصت خوبی برای استراحت داشته باشد، اما در رقابتهای اخیر هم ضعیف نشان داد، البته برخی کارشناسان نیز حذف زودهنگام او برای اینکه فرصت استراحت بیشتری برای یو.اس.اوپن داشته باشد خودش را با برنامه ریزی قبلی از مسابقات مونترال و سینسیناتی حذف کرد.


فدرر عاشق اوپن آمریکا
--------------------------
راجر فدرر در مسابقات اوپن فرانسه خوب نشان داد، اما در ویمبلدون اصلا خوب نبود و بعد از آن هم مثل نادال در دو مسترز اخیر حذف شد. اما او عاشق یو.اس.اوپن است چون معتقد است بازیهای اینجا سرعت بسیار بالایی دارد. او بهترین سرویسها را در دنیای تنیس دارد چون بسیار دقیق و بسیار محکم سرویس می زند و البته راه برنده شدن در یو.اس.اوپن را هم به خوبی بلد است، طوری که پنج سال متوالی (2004 تا 2008) قهرمان بلامنازع این جام شد. اگر با همان آمادگی و طرز فکری که در اوپن فرانسه داشت در آمریکا هم حاضر شود می تواند قهرمانی امسال را از آن خود کند، شک نکنید.


ماری گرسنه ترین
--------------------
و بالاخره اندی ماری آقای شماره 4. در مونترال خیلی ضعیف ظاهر شد اما هرچه به یو.اس.اوپن نزدیکتر شد، آمادگی‌اش بالاتر رفت. در سینسیناتی هم که به لطف مصدومیت جوکوویچ قهرمان شد تا روحیه اش بیش از پیش بالا برود. تا حالا در فینال سه گرند اسلم حضور داشته اما در اوپن استرالیا به طرز عجیبی از نظر روحی و روانی آماده بود. مشکلش این است که در بزرگترین روزهای زندگی اش، دوست دارد هرجایی باشد غیر از آنجایی که می تواند یک موفقیت تاریخی را برای خود رقم بزند، یعنی در بازیهای بزرگ بسیار ضعیف و کم روحیه ظاهر می شود. «جان مک انرو» قهرمان چهار دوره یو.اس.اوپن در مورد ماری می گوید: «ماری باید از همه رقبایش برای کسب قهرمانی گرسنه تر باشد. این بهترین فرصت او برای فتح گرند اسلم است.»


کم شانس اما خطرناک
--------------------------
«مردی فیش»، «خوان مارتین دل پوترو»، «توماس بردیچ»، «گائل مونفلی» و «جو ویلفرد سونگا» همگی این قابلیت را دارند که یقه چهار مدعی بزرگ را بگیرند اما بعید است بتوانند تا قهرمانی پیش بروند. از کنار نام «رابین سودرلینگ» و «اندی رادیک» هم نمی شود بی تفاوت گذشت، رادیک کاملا طبق احساسش بازی می کند و اگر روز خوبش باشد می تواند هر حریفی را شکست دهد. چند بازیکن جوان خوب هم امسال هستند مثل «رایان هریسون» از آمریکا و «گریگور دیمیتروف» از بلغارستان.



سیدبندی (بخت‌ قهرمانی) مردان
-----------------------------------


نوواک جوکوویچ (صربستان)
رافائل نادال (اسپانیا)
راجر فدرر(سوئیس)
اندی ماری (اسکاتلند)
داوید فرر (اسپانیا)
رابین سودرلینگ (سوئد)
گائل مونفی (فرانسه)
مردی فیش (آمریکا)
توماس بردیچ (چک)
نیکولا آلماگرو (اسپانیا)



سید بندی زنان
-----------------


کارولین ووژنیاکی (دانمارک)
ورا زووناروا (روسیه)
ماریا شاراپوا (روسیه)
ویکتوریا آزارنکا (بلاروس)
پترا کویتووا (بلاروس)
لی نا (چین)
فرانسسکا شیاوونه (ایتالیا)
ماریون بارتولی (فرانسه)
سامانتا استوسر (استرالیا)
اندره‌آ پتکوویچ (آلمان)




خبرآنلاین؛ رسانه وابسته به علی لاریجانی