PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : مونیکا سلس 1996-1990


Hatam
06-29-2011, 03:20 PM
مونیکا سلس تنیسور معروف امریکایی کسی که با دست چپ خود اسطوره های تنیس زنان را مقهور خود ساخت، در سال 1990 و در سن 16 سالگی اسطوره آلمانی یعنی استفی گراف را در فینال رولند گاروس شکست داد در سن 17 سالگی اسطوره ای دیگر به نام مارتینا ناوراتیلوا را در یو اس اپن امریکا شکست داد و موفق شد هر 4 گرند اسلم را تنها در سن 17 سالگی فتح کند. در استرالیا سال 1993 بار دیگر استفی گراف را شکست داد، مونیکا طی 12 گرند اسلم در 8تای آن قهرمان شد، در حالی که تنها 19 سال سن داشت تمام شواهد این را می رساند که اسطوره ای جدید در حال ظهور می باشد تقریبا تمام کارشناسان متفق القول بودند که مونیکا تمام رکوردهای دیگر تنیسورها را پاک و به نام خود در تاریخ ثبت خواهد کرد حتی گفته شده بود که تعداد گرند اسلم های مونیکا سلس از مارگارت کورت هم بیشتر خواهد شد(24 عنوان قهرمانی اسلم).

[/URL]http://www.irupload.ir/images/1b0rpl2whbat06tc2njw.jpg (http://www.irupload.ir/images/1b0rpl2whbat06tc2njw.jpg)


اسطوره های آن موقع از قبیل استفی گراف و مارتینا ناوراتیلوا پی در پی در مقابل این تنیسور نوجوان شکست می خوردند. در سال 1993 مونیکا اولین اسلم سال را برای بار سوم به نام خود ثبت کرد و در راه آماده شدن برای چهارمین قهرمانی در رولند گاروس و دفاع از عنوان قهرمانی خود، در تورنمنت هامبورگ شهر رقیب اصلی خود استفی گراف شرکت کرد.

در یک چهارم نهایی این تورنمنت در حالی که 4-6 و 3-4 جلو بود یک مرد وحشی و طرفدار پروپا قرص گراف از بین تماشاگران وارد زمین می شود و با چاقو از پشت به کتف قهرمان نوجوان ضربه وارد می کند.

[URL="http://www.irupload.ir/images/haa8j9wosdc2fjzzvp63.jpg"]http://www.irupload.ir/images/haa8j9wosdc2fjzzvp63.jpg (http://www.irupload.ir/images/haa8j9wosdc2fjzzvp63.jpg)



به سرعت مرد متجاوز دستگیر میشود ولی این فوق ستاره نوظهور دنیای تنیس یعنی مونیکا نقش بر زمین می شود، چاقو به عمق 1/5 سانتیمتر وارد کتف مونیکا شده بود در همان سال گراف قهرمان رولند گاروس می شود و در نبود مونیکا موفق به اخذ 11 گرند اسلم دیگر می شود در حالی که مونیکا به مدت 2 سال در زندان مصدومیت محبوس بود.

در نیمه سال 1995 مونیکا به دنیای تنیس باز می گردد و در اولین ظهور خود به فینال یو اس اپن می رسد ولی در فینال مقابل گراف شکست می خورد این اولین باخت مونیکا در فینال گرند اسلم غیر چمن می باشد. در استرالیا 1996 مونیکا بار دیگر قهرمان استرالیا شد ولی این قهرمانی کافی نبود چون دو سال غیبت از دنیای تنیس کار خودش را کرده بود و مونیکا دیگر مونیکای 1993 نبود و تقدیر برای این ستاره نوظهور چیز دیگری جز آن چیز که کارشناسان می پنداشتند نوشته بود.

koury
06-29-2011, 05:17 PM
من همیشه عاشق استفی گراف بودم ولی با وجودیکه این دو در واقع کارد و پنیر بودن با هم همیشه عاشق شخصیت مونیکا هم بودم... :655:

در مورد مطلب حاتم جان یه نکته رو باید بگم که اصلیت مونیکا یوگسلاوی بوده و یه بار هم گفت که به یوگسلاو بودنش افتخار می کنه ولی تنیسش رو بیشتر از رنگ پرچم ها دوست داره!!

همینطور مونیکا بخاطر سبک فوق العاده دشوار بازیش که هر دو سمت رو با دو دست میزده مسلما با بردن 9 گرند اسلم هم کار بسیار بزرگی کرده... هیچ کس در تاریخ تنیس اینچنین بازی رو ارائه نداد که بخواد موفق هم بشه!!

یه نکته رو هم اشاره کنم که من چند جا خوندم اون مردی که به مونیکا از پشت حمله کرده همون مردیه که تو بازی ایران و استرالیا تور دروازه ی ایران رو پاره کرد که صحت و سغمش رو مطمئن نیستم! :379:

البته میدونم این مطلب جنبه ی بیوگرافی نداره ولی خواستم یه سری اطلاعات رو بهش اضافه کنم

Hatam
06-29-2011, 11:49 PM
درسته کوروش جان ولی بعد از اون حادثه تابعیت امریکایی گرفت و اسلم نهم رو بعنوان یک تنیسور امریکایی بدست اورد ولی خوب بقول آخوندا ملاک حال افراده!!! (تابعیت لهستانی هم داره)

archi
08-09-2011, 08:19 PM
مونیکا سلز دوم دسامبر 1973 در شهر نووی ساد یوگسلاوی پیشین ، صربستان امروز در خانواده ای با تبار مجاری زاده شد، به سال 1994 شهروندی ایالات متحده ی امریکا را پذیرفت .
مونیکا در پنج سالگی تنیس را زیر نظر پدرش که کاریکاتوریستی حرفه ای بود آغاز کرد . در یازده سالگی در تورنمنتی در میامی فلوریدا با استعداد فراوانش نظر نیک بولتیری صاحب آکادمی معروف تنیس بولتیری را به خود خواند . تا سیزده سالگی در آنجا آموزش دید . نخستین تورنمنت حرفه ای اش را در 1988 تجریه کرد ، یک سال بعد برای نخستین بار فصل را به تور کامل توپ زد و در هوستون نخستین عنوان خود را به دست آورد . در 1990 همان جور که دوستان اشاره کردند نخستین گرند اسلم خویش را به چنگ آورد و تا پیش از آن رخداد تراژیک هشت گرند اسلم را از آن خود کرد . از زانویه ی 1991 تا فوریه ی 1993 از 34 تورنمنتی که بازی کرد 33 بار به فینال رسید و 22 تایتل برد ... ببینید چه نابغه ای بوده این دختر ، در سی ام اپریل 1993 در پیکار با مگدالنا مالیوا در هامبورگ در نیمه نهایی تورنمنت در حالی که دو گیم پیش افتاده بود ، مردی به نام Günter Parche که تعصب کور خرد را از مخش پرانده بود کاردی را به پشت او وارد کرد به ژرفای 1.5 سانتی متر یا 0.59 اینچ .. عجیب آنکه که چنین دیوانه ای را حتی به زندان هم نفرستادند ، بلکه گویا دو سالی را در تیمارستان یا درمانگاه روانی گذراند، یعنی یه جورایی آنرمال شناخته شد و از دید روان و اعصاب بیمار بنابراین دستگاه دادگستری آلمان هم کوچکترین پیگیری جزایی انجام نداد . مونیکا به این مساله بسیار معترض بود و آشکارا اعلام کرد که دیگر در آلمان بازی نمی کند . این ترازدی باعث افزایش ضریب ایمنی در بازیهای فرنچ اوپن همان سال شد که دیگر بازیکنان به میان جمعیت برای دریافت جام نمی رفتند بلکه در میان زمین می ایستادند . دو سال ریکاوری فیزیکی و مهمتر از همه روحی و روانی مونیکا برای پشت سر نهادن این رویداد به درازا انجامید .. ولی شوربختانه سلز تنها به یک گرند اسلم دیگر در استرالیا دست یافت . البته مونیکا به تیم فدکاپ امریکا کمک کرد تا در سالهای 1996 ، 1999 و 2000 قهرمان جهان شود . در المپیک 2000 سیدنی هم برای امریکا یک نشان برنز در سینگل به دست آورد . مونیکا در دوران بازی اش تنها یک بار در 1992 به فینال ویمبلدون رسید و ازاشتفی گراف شکست خورد . او هرگز در چمن گرند اسلم نبرد . نه عنوان گرند اسلمش 4 بار در استرالیا 3 بار در فرنچ اوپن و دو بار یو اس اوپن بوده است .