PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ارسلان رضایی درگفت و گو با خبرآنلاین: قهرارغوان با پدرش سیاسی نیست/او با4تاامضاخودش راگم کرده


Mohammad_Joulaei
06-13-2011, 07:44 AM
ارسلان رضایی درگفت و گو با خبرآنلاین: قهرارغوان با پدرش سیاسی نیست/او با4تاامضاخودش راگم کرده (http://khabaronline.ir/news-156929.aspx)



http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/6/11-6-12-20475rezaee2-zr.jpg (http://khabar.khabaronline.ir/images/position28/2011/6/11-6-12-20475rezaee2-zr.jpg)



ورزش > چهره‌ها - ارغوان رضایی ؛ تنیسور جوان ایرانی الاصل فرانسوی این روزها در صدر خبرهاست.
او با شکایت از پدر خود ، در صدر اخبار رسانه های بین المللی قرار گرفته و سوژه او دستاویزی شده تا فرهنگ ایرانی را رسانه های غربی زیر هجوم حملات رسانه ای شان قرار دهند. پدر ارغوان یعنی ارسلان رضایی حالا متهم است به تهدید دخترش و اخاذی از او. اتهاماتی که او می گوید ضرباتی مهلک به خانواده اش وارد کرده است.
ارسلان رضایی در گفت و گویی با خبرآنلاین به تشریح جزئیات این دعوای درون خانوادگی پرداخته است.

شما این روزها در صدر اخبار ورزشی دنیا هستید.
این اخبار تازه دو هفته است که به ایران رسیده اما نزدیک به دو ماهی هست که در فرانسه ، این چرندیات را درباره خانواده ما نوشته اند. عده ای ذهن دخترم را پر کردند و زیر پایش نشستند. ما یک خانواده ایرانی هستیم و فرهنگ خانوادگی خودمان را داریم. اول نوشتند از دخترم اخاذی کردم و بعد چون هیچ سندی درباره اتهامات مالی نبود ، گفتند دختر را تهدید به مرگ کرده. این حرف ها همگی دروغ هستند.
متاسفانه بخشی از مشکل این است که فدراسیون تنیس فرانسه با خود من مشکل دارد.آنها برای ارغوان یک مربی زن گرفتند که تمرینش بدهد . چند وقت قبل که تماس گرفتم و از فدراسیونی ها درباره شرایط دخترم پرسیدم ، گفتند مثل یک دیوانه تمرین می کند.گفتند اینقدر خوب است که همه را شگفت زده می کند و می شود نفر اول تنیس زنان فرانسه. گفتم آخر درست نیست. این مربی زنی که برایش گذاشتید که مقامی نداشته. هیچ وقت با شاگردی در این سطح کار نکرده و آنها گفتند حالا خبرش را می بینید؛خودش خواسته که ما برایش مربی بگیریم. ارغوان 24 سالش است ، خودش تصمیم می گیرد چه کاری انجام بدهد.
وقتی در مسابقات رولان گاروش باخت ، دوباره به فدراسیون زنگ زدم که ببینم چرا دخترم باخته اما دیگر کسی جوابم را نداد.

ارغوان از شما شکایت کرده...

ما که هنوز احضاریه ای نگرفتیم و نمی دانیم واقعا شکایت کرده یا تمام ماجرا یک شوک خبری است.مشکل ما از روزی شروع شد که من از یک به اصطلاح دوست خواستم تا برای مان میانجی شود. کسی که نمی خواهم اسمش را بیاورم.

در مصاحبه با روزنامه های فرانسوی گفته بودید منصور بهرامی...
بله ، من از منصور خواستم که به عنوان یک دوست برود و با ارغوان حرف بزند. بعد از مشکلی که در استرالیا بین مان ایجاد شد ، از او خواستم برود این کار را بکند اما مشکل مان درست از همان روزی اوج گرفت . وقتی برگشت به من گفت که نمی توانم بگویم ارغوان چه چیزی گفته اما از آن روز به بعد دیگر ، ما نه ارغوان را دیدیم و نه خبری بین مان شد. فقط او پیغام فرستاد که از حرف های بهرامی شاکی بود. بعد هم که جنجال های رسانه ای به راه افتاد. بعد از آن دیگر من ارتباطم را با بهرامی هم قطع کردم.

این بحث مشکلات مالی با دخترتان به کجا کشید؟
من عمرم را به پای ارغوان گذاشتم . اما اگر از او اخاذی کردم چرا هیچ کس سندی رو نکرد. اگر او شکایت کرده چرا برگه احضاریه ای برایم نمی آید؟ما همه زندگی مان را گذاشتیم تا ارغوان ستاره بشود و نفر اول باشد. پس اگر او پولی هم به خانواده اش می داده اتفاق عجیبی نبوده است.دخترم با 4 تا امضا خودش را گم کرده. نمی دانم چه کسی تحت تاثیر قرارش داده. هر بار می بازد می گوید ، می گوید با خانواده ام مشکل دارم. شده مثل این ورزشکارانی که چون می دانند می بازند ، خودشان را می زنند به مصدومیت. همه می دانند او تمرین نمی کند و موفق هم نمی شود اما کنفرانس مطبوعاتی می گذارد و می گوید من با خانواده ام مشکل دارم.
فکر می کنید این مشکل چه زمانی حل می شود؟
من مشکلی با ارغوان ندارم.مدت هاست که دارم تلاش می کنم با او تماس بگیرم . ارغوان الان در انگلستان است و در تورنمنتی شرکت کرده در اطراف لندن. برایش ایمیل زدم که مثل شیر برو تو زمین. برایش نوشتم آبرویم را بردی. مگر دختر از پدرش شکایت می کند.
پس او شکایت کرده؟
من هم این را در رسانه ها خواندم و با او تماس گرفتم تا ببینم این اتفاق افتاده یا نه. نمی دانم این خبر از کجا آمده ؟ دادگاهی وجود نداشته پلیسی با من حرف نزده. اگر شکایت کند باید من بروم جواب بدهم.

غیر از شما ، ارتباط ارغوان با همه خانواده قطع شده؟
آنها هم اینجا گریه می کنند . باورشان نمی شود چرا این کار را کرده. ما دوست داریم با ما تماس بگیرد تا بفهمیم چرا رفته این حرف ها را زده. الان همه اعضای خانواده ناراحت هستند. برای اینکه ارغوان به اینجا برسد ، همه خانواده بسیج شدند و سال ها زندگی شان را مختل کردند. تیم مربیانش ، تمام خانواده ما بوده اند.مادرش ماساژورش بوده. پسرم همبازی اش بود و رقیب تمرینی او. من برنامه های تمرینی اش را می ریختم. خواهر کوچکترش مثل یک حسابدار ساده ، کارهای مالی ، برنامه سفرها و بلیت هایش را هماهنگ می کرد و...
خیلی صادقانه می گویید که مشکل تان از کجا شروع شد؟ آیا شما نامزدش را زده بودید؟
این ها دروغ است. اگر کسی را می زدم که شاکیت می کرد و می افتادم زندان. من نمی دانم این حرف ها از کجا در آمده. در استرالیا که بودیم ، وقتی مسابقه اش را باخت و حذف شد ، نشست به گریه کردن و خانمی به اسم کتی که مسئول اتحادیه تنیس بانوان است آمد با او حرف زد که چرا گریه می کنی. ارغوان گفته بود مشکل از من است و تشویقش کردند به شکایت از من و این اتفاق افتاد. پلیس استرالیا آمد و در این باره که با او بدرفتاری می کنم از من تحقیق کرد. ماجرا این طور شد که او گفت مربی مستقل می خواهد و رفت والنسیا تا با مربی مستقلش تمرین کند. من این خواسته اش را قبول کردم . بعد اما یک دفعه ارتباط ما به کلی قطع شد. امیدوارم که فقط مشکلی برای ارغوان ایجاد نکنند و استعدادش را نابود نکنند.مشکل این است که او با خانواده اش قهر کرده. این مشکل هم بزودی حل می شود اما متاسفانه در چند روز اخیر مصاحبه هایی از قول من نوشتند و حرف هایی درباره ما زدند که واقعیت ندارد. هم روزنامه های ایرانی و هم رسانه های فرانسوی . من از فرانسوی ها شکایت کردم و شاید از یک روزنامه ایرانی هم شکایت کنم.

Mohammad_Joulaei
06-13-2011, 07:52 AM
نمي‌خواهند يك ايراني نفر اول تنيس فرانسه باشد



رضايي: فرانسوي‌ها ارغوان را مجبور به شكايت از من كردند
خبرگزاري فارس: پدر و مربي سابق تنيسور ايراني‌ الاصل شماره يك بانوان فرانسه گفت: فدراسيون تنيس فرانسه براي اينكه مانع از موفقيت‌هاي يك ايراني در تنيس اين كشور شود، دخترم را به حاشيه كشانده است.

http://media.farsnews.com/Media/9003/Images/jpg/A0107/A1075684.jpg


ارسلان رضايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص شكايت دخترش از وي به اتهام اخاذي و تهديد به قتل به دادگاه فرانسه اظهار داشت: متأسفانه ارغوان از من شكايت كرده است؛ البته دلايلي براي خودش دارد. كساني‌كه وي را وادار به چنين كاري كرده‌اند، از فدراسيون بوده‌اند كه امروز بهترين فرصت را به دست آوردند تا عليه من هركاري مي‌خواهند انجام دهند. فدراسيون تنيس فرانسه نمي‌تواند ببيند يك ايراني تنيسور شماره يك بانوان اين كشور است و براي جلوگيري از موفقيت‌هاي او، ارغوان را به حاشيه كشانده است.

* ارغوان بازيچه دست ديگران شده است
شكايت ارغوان بي‎مورد است. ما به او تربيت ايراني داده‌ايم؛ اما متأسفانه بازيچه دست اين و آن شده است و حرف ديگران را گوش مي‌دهد. فدراسيون تنيس فرانسه او را زير نظر گرفته است و يكي دو نفر آمريكايي در انجمن زنان حرفه‌اي (wta) در گوش وي خوانده‌اند كه تو بايد مستقل شوي و استقلال داشته باشي.
من از سن 5سالگي به مدت 18 سال با ارغوان كار كرده‌ام، اما حق و حقوقي براي من نگذاشته است و تكليف مرا تعيين نكرده است. گفته است كه مي‌خواهم با مربي ديگري كار كنم. زماني كه با من بود، نفر پانزدهم جهان بود. اما متأسفانه اكنون روز به روز ضعيف‌تر مي‌شود و در جدول رده‌بندي سقوط مي‌كند تا جايي كه الآن در رده پنجاه و دوم قرار دارد. كسي كه ارغوان را مي‌شناسد مربي‌اي است كه از بچگي بزرگش كرده است و اين فرد هم كسي جز من نيست. فرد ديگري نمي‌تواند با ارغوان كار كند. ارغوان به دنبال تمريني است كه خيلي راحت باشد؛ دير از خواب بيدار شود. با من هر روز 6-7 صبح از خواب بيدار مي‌شد و مي‌دويد.

* روزنامه‌هاي فرانسه دروغ مي‌گويند
روزنامه‌هاي فرانسه دروغ چاپ كرده‌اند. گفتند كه من از او پول مي‌ خواستم. در صورتي كه ارغوان هيچ مدركي ندارد كه به من پولي داده باشد. با وجود اين اكنون روزنامه نگارها دوباره حرف خود را برگردانده‌اند كه شكايت پولي نبوده بلكه پدرش وي را به قتل تهديد كرده است.

* 3 ماه است كه جگرگوشه‌ام را نديده‌ام
من جگرگوشه‌ام را سه ماه است كه نديده‌ام؛ دلم برايش تنگ شده است؛ تلفنش را عوض كرده است؛ نمي‌خواهد ما را ببيند. هيچ بچه‌اي اين كار را نمي‌كند. حالا چطور فدراسيون روي او نفوذ كرده كه دارد اين كارها را عليه ما انجام مي‌دهد؟ او را با جملاتشان اغوا كرده‌اند. ارغوان به اندازه كافي عاقل است و مي‌داند كه بايد چه‌كار كند. ارغواني كه با من تمرين نمي‌‌كند روز به روز دارد بازي‌هايش را مي‌بازد. هر دفعه بازي مي‌كند، شكست مي‌ خورد چون تمرين نكرده است. كسي كه كار نكرده مسلماً نتيجه نخواهد گرفت و به همين دليل به دنبال يافتن راه‌حل‌هايي است كه جبران شكست را كند.
ما مثلي در تنيس داريم كه بازيكني كه نمي‌تواند مقابل حريف پيروز شود، از پيش دست يا پايش را مي‌بندد كه در صورت شكست اعلام كند به دليل مصدوميت شكست خورده است. ارغوان هم همين جور است. درست روز قبل از مسابقه در جايزه بزرگ رولاند گاروس كنفرانس مطبوعاتي برگزار كند و از مشكلات خانوادگي گلايه كند. جنس آدميزاد اين است وقتي كه به چيزي كه دارد، قانع نيست و بالاتر مي‌پرد، از چاله در چاه مي‌افتد.

* فدراسيون تنيس فرانسه ارغوان را مجبور كرد از من شكايت كند
ارغوان وقتي تصميم گرفت مربي‌اش را عوض كند، 5 - 6 مربي عوض كرد و فدراسيون فرانسه حمايتش كرد. با رئيس فدراسيون صحبت كردم كه چرا اين مربي را براي وي انتخاب كرده‌ايد او اصلاً لياقت ندارد كه مربي دخترم باشد. از تنيس سر در نمي‌آورد. به من گفت: آقاي رضايي ارغوان مثل ديوانه‌ها دارد شب و روز توپ مي‌زند حالا خودتان به زودي نتيجه‌اش را مي‌بينيد. در اولين دور شكست خورد. بعد كه تلفن زدم، هيچ كس جوابم را نداد و گفتند نيست و نمي‌دانند كجاست. مي‌‌گويند ارغوان 24 سالش است و خودش تصميم مي‌گيرد، ما با شما كاري نداريم. مجبورش كردند از دست من شكايت كند كه مشكلات داخل زمينش را توجيه كند. ارغوان را از من جدا كردند و اين نتيجه‌اي نخواهد داشت. ارغوان وقتي نتيجه خواهد گرفت كه من با او همراه باشم.

* فدراسيون فرانسه مي‌خواهد پاي من را از تنيس قطع كند
ارغوان بايد بداند وقتي تصميم مي‌گيرد با چه‌كسي كار كند، بقيه‌اش هم‎پاي خودش است. به من ربطي ندارد كه هر بار شكست مي‌خورد، مرا مقصر بداند. بعد مي‌گويد كه مشكل خانوادگي دارم. 6 ماه است كه مشكل خانوادگي دارد؟ مشكلش هنوز حل نشده است؟ پس از قهرماني ارغوان در مسابقات تنيس آزاد مادريد، وقتي كه فهميدند شماره يك تنيس بانوان فرانسه شده است، دست به چنين اقداماتي زدند. ارغوان رضايي از ايران آمده و اكنون شماره يك تنيس بانوان فرانسه است. اين موفقيت را هم بدون فدراسيون كسب كرده است. اينها مجبورند پدرش را كنار بگذارند تا پاي من را از تنيس قطع كنند. از طريق قانون مي‌ خواهند اقدام كنند تا پاي من را قطع كنند كه نتوانم ادامه بدهم. او هم با هركسي مي‌خواهد برود تمرين كند و نتيجه‌اي نخواهد داشت.

* دلم مي‌خواهد براي درخشش جوانان ايراني كمك كنم
به محض اينكه امتحانات دختر ديگرم در دانشگاه تمام شود، به ايران مي‌آيم. اگر فدراسيون تنيس ايران كمك بخواهد، با كمال ميل با آنها همكاري مي‌كنم تا جوانان ايراني بدرخشند. هر تجربه‌اي كه دارم خوشحال مي‌شوم به مربيان ايراني انتقال بدهم.
ارغوان دو سال پيش در يكي از زمين‌هاي‌ اصلي رولاند گاروس كه 15 هزار تماشاگر دارد، مسابقه مي‌داد كه ديدم پرچم ايران برافراشته شده است. ديدم سه جوان پرچم ايران را آورده‌اند، واقعاً لذت بردم. من ايراني هستم دخترم ايراني است. اينها مي‌دانستند ما ايراني هستيم، آمده بودند به زمين مسابقه تا او را تشويق كنند. رفتم بالا از آنها تشكر كردم و از آنها دعوت كردم بيايند پائين و كنار من بنشينند. ايراني‌ها از قدرداني من شوكه شدند.

* از اينكه پرچم ايران را در اوج ببينم، لذت مي‌برم
من لذت مي‌برم از اينكه پرچم ايران را در اوج ببينم. فدراسيون تنيس ايران اگر بخواهد با كمال ميل كمك مي‌كنم و هرچه تجربه دارم، در اختيارش قرار مي‌دهم. سال گذشته با شايسته، رئيس فدراسيون صحبت كردم و پيشنهاد دادم كه با كمك همديگر يك آكادمي تنيس راه‌اندازي كنيم و به بازيكنان كمك كنيم به جلو بروند تا بهترين‌هاي اروپا شوند؛ اما متأسفانه جوابي نيامد كه فكر مي‌كنم به دليل مشكلات مالي بود.