PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : .:.Defining Swiss Success.:.


Mohammad Reza
11-19-2010, 10:55 AM
http://up.iranblog.com/Files0/e7ba9ba2864b415baee7.jpg (http://up.iranblog.com/Files0/e7ba9ba2864b415baee7.jpg)

بر اساس استانداردهای بالا،راجر فدرر در سال 2010 از نظر عملکرد خوب بوده است،اما عالی و بزرگ نبوده است.

4 تایتل،از جمله یک گرند اسلم،ممکن است برای اکثر بازیکنان در یک فصل کافی باشد.اما روجر فدرر همانند بازیکنان واقعی نمی تواند...

راجر فدرر با سخن پیت سمپرس موافق است که یک بار گفت:هر سال با یک تایتل گرند اسلم می توانید سال بزرگی داشته باشید..او در اول فصل تورنمنت بزرگ خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

فدرر فصل خود را با موفقیت بزرگی شروع کرد،او توانست 16مین گرند اسلم خود را بدست بیاورد و استرالیا را از آن خود کند.او اندی موری را در فینال شکست داد و رکورد گرند اسلم های خود را افزایش داد و فاصله خود را با رکورد سمپرس زیادتر کرد. " در ملبورن،من بهترین بازی های زندگی ام را در تنیس انجام دادم"راجر گفت.

اما پس از خوب شدن عفونت ریه راجر در ماه فوریه که باعث شد او در دبی بازی نکند،راجر به مشکلات زیادی برخورد و تسلیم آن شد،او نتوانست از تایتل های خود در رولند گاروس و ویمبلدون دفاع کند.شکست در کوارتر فینال مقابل مرد سوئدی، hard-hitting، رابین سودرلینگ در یک روز مرطوب و سرد در پاریس و به توماس بردیچ در ویمبی;که او بعد از سال 2002 در تمام فینال های ویمبلدون حاضر بوده است اما در 2010...

شکست در رولند گاروس یکی از ناکامی های بد راجر بود،راجر در 23 گرند اسلم گذشته خود به نیمه نهایی رسیده بود ولی با شکست در یک چهارم نهایی رولند گاروس به این رکورد خاتمه داد.یکی دیگر از پیامدهای از دست دادن این تورنمنت شماره 1 بودن او بود..راجر شماره 1 بودن خود را به نادال واگذار کرد و فرصت شکست رکورد سمپرس را از دست داد..که دارای بیشترین هفته نامبر 1 هست..او در حال حاضر 285 هفته در کارنامه خود دارد و فقط یک هفته کم دارد.

"رافا کاملا سزاوار نامبر 1 بودن هست،او موفق شده است که سه تورنمنت بزرگ سال را از آن خود کند،اما من می دانم،اگر خوب بازی کنم هیچ تردیدی نیست که من قادر خواهم بود برای او دردسر ساز شوم و این شانس را داشته باشم که به نقطه برتر برسم".راجر فدرر گفت.

در آگوست،راجر توانست برای چهارمین بار مسترز سینسیناتی را قهرمان شود.این 17 مین مسترز راجر بود.برابر با آندره آگاسی و فقط یک تایتل کمتر از رافائل نادال در مسترزها!

اما شانس مقابل فدرر نیست،در سه تورنمنت بزرگ آمریکا بد اقبالی به این بازیکن سوئیسی رسید..در هر یک از آن او مچ پوینت های زیادی را از دست میداد..در Indian Wells مقابل باگداتیس،در میامی مقابل بردیچ،در نیمه نهایی دیدنی یو اس اپن مقابل نواک جوکوویچ!!!

اما فدرر می بایست هنوز خیلی از جنبه های مثبت خود را بیابد و آنها را بازسازی کند.او Paul Annacone مربی سابق پیت سمپرس را در تیم خود اضافه کرد.او چیزهای جدیدی یافت; مربی بسیار با تجربه ای به تیم خود اضافه کرد و چیزهای جدیدی برای بازی خود و تاکتیک های خود انجام داد.فدرر در حال حاضر دو نفر را دارد که باعث میشود او را آماده کنند. Annacone و دوست خوبش Severin Luthi.

او دوباره به مدت چهار هفته بعد از یو اس اپن برای بدست آوردن انرژی اولیه خود به خانه دوم خود یعنی دبی سفر کرد و کنار همسر خودش میرکا و دختران دوقلویش Myla Rose و Charlene Riva لذت برد و انرژی زیادی بدست آورد.

زمانی که فدرر به تور در شانگهای برگشت،او احساس تازگی و مشتاق به بازی میکرد.در چین او انتقام خود را از جوکوویچ گرفت اما در فینال مقابل اندی موری مغلوب شد.تنها یک هفته بعد او توانست برای اولین بار تورنمنت استکهلم را برنده شود و به 64مین تایتل خود برسد.با قهرمانی در بازل سوئیس توانست تایتل های خود را بیشتر از پیت سمپرس کند و از وی سبقت بگیرد..

"من در مقایسه با بهترین سال،2010 بزرگ نبود،این می توانست بهتر باشد،اما می توانست بسیار بدتر باشد"راجر خیلی خوشبین است که می تواند آخر سال خوبی داشته باشد. " من بسیار خوش بین هستم که می توانم آخر سال را در سطح بالایی به پایان برسانم".

فدرر یکی از محبوب ترین شخصیت های کشور خود است او باعث شد انواع آدمها در طبقات مختلف به کلاس های تنیس بروند.او یکی از سفیرهای مهم کشور خود است و این برای سوئیس خیلی مسئله بزرگیست.به تعداد زیاد دیده ایم که او ارزش های زیادی دارد از جمله: reliability, quality, humanity

برخی به خاطر بی میلی در شرکت کردن راجر در هر بازی تیم دیویس کاپ کشورش به او انتقاد های زیادی می کنند.اما او قول می دهد که یک روز می خواهد برای اولین بار سوئیس را قهرمان کند.