PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آقای شماره یک


Mohammad_Joulaei
09-14-2010, 11:05 PM
آقای شماره یک (http://khabaronline.ir/news-92482.aspx)


http://khabar.khabaronline.ir/images/position1/2010/9/h3kbju0vkcr7fcyzldyl.jpg

ورزش > دیگر ورزشها - نادال در حالی قهرمان یو اس اپن شد که فدرر وقتی به نهمین گرنداسلمش رسید سه سال و نیم از او بزرگ تر بود. مرد شماره یک تنیس جهان با رکوردی باورنکردنی اما هنوز حریف سوییسی اش را بهترین می داند
رافائل نادال، مرد شماره یک تنیس جهان، قهرمان سه گرنداسلم پیاپی و کسی که در 24 سالگی مجموعا 9 گرنداسلم به دست آورده حالا برای رسیدن به موفقیت بزرگتری تلاش می کند؛ تبدیل شدن به بزرگ ترین تنیس باز تاریخ.
او بامداد دیروز در یک بازی تماشایی با اقتدار کامل نواک جوکوویچ صرب را در سه ست مغلوب کرد. آن هم در بازی ای که به خاطر بارش باران یک روز عقب افتاده بود و در میان بازی هم بارندگی در نیویورک وقفه ای نسبتا طولانی در آن به وجود آورد.نادال ست اول را 6 - 4 برد، در ست دوم 5 - 7 باخت و ست سوم و چهارم را با برتری مطلق و با نتایج 6 - 4 و 6 - 2 به دست آورد تا برای اولین بار قهرمان مسابقات تنیس اوپن امریکا شود:«برای اولین بار در دوران حرفه ایم خیلی خیلی خوب در این تورنمنت بازی کردم.احساس من همین است. برای اولین بار در یو اس اوپن بهترین نمایشم را داشتم و این برای من از هر چیز دیگری مهم تر است.»
نادال که مدتی است موهایش را کوتاه کرده، تی شرت های آستین دار به تن می کند و ساعتی به ارزش 645 هزار دلار به دستش می بندد حالا بیش از نیمی از راه افتخارات راجر فدرر، کسی که در 16 گرنداسلم قهرمان شده را رفته و بزرگانی نظیر جیمی کانرز، آندره آغاسی و ایوان لندل را پشت سر گذاشته است.
او اما دوست ندارد با فدرر مقایسه اش کنند:«صحبت راجع به این که آیا من از راجر بهترم یا بدترم احمقانه است. چون قهرمانی های او نشان می دهد که خیلی از من بهتر است.»
فینالیست شدن جوکوویچ در مسابقات یو اس اوپن و پیروزی او بر راجر فدرر بار دیگر باعث شد این تنیس باز 23 ساله صرب در رده دوم رده بندی برترین تنیس بازان مرد دنیا قرار گیرد و فدرر ماننده یک ماه و اندی پیش به رتبه سوم سقوط کند. به گزارش اسوشیتد پرس از نیویورک جوکوویچ که سال 2007 هم به فینال یو اس اوپن رسیده بود در مورد بازی دیروزش با نادال گفت:«رافا توانایی این را دارد که اگر هنوز بهترین تنیس باز تاریخ نشده است به این عنوان برسد. او بهترین تنیسی را بازی می کند که من تا کنون دیده ام. سروهای او روز به روز بهتر می شود. سرعت و شتاب سروهای او باورنکردنی است. و البته بازی او روی خط بهترین نمایش دنیاست.»
نادال سه سال و نیم از وقتی که فدرر نهمین قهرمانی اش در گرند اسلم های چهار گانه (اوپن استرالیا، اوپن فرانسه، ویمبلدون و او.پن امریکا) جوان تر است. سه سال و نیم یعنی فرصت حضور در 10 گرند اسلم و نادال فقط هشت گرند اسلم از فدرر عقب است. در ضمن بعد از این که فدرر موفق شد در سال 2009 به تنها قهرمانی اش در اوپن فرانسه برسد، نادال با اولین قهرمانی اش در یو اس اوپن - که دیروز به دست آورد - هفتمین تنیس بازی شد که از هر گرند اسلم دست کم یک قهرمانی دارد. تنها کسی که جز نادال موفق شده در 24 سالگی 9 قهرمانی در گرند اسلم به دست آورد «بیورن بورگ»، اسطوره تنیس سوئدی است.
در مسیر جاودانگی
آیا نادال می تواند رکورد فدرر را به دست آورده و جاودانه شود:«خیلی دور است؛ 16 قهرمانی گرند اسلم. به نظر من در حال حاضر این تعداد قهرمانی خیلی دور است.» نادال این حرف ها را با فروتنی همیشگی اش می زند:«هدف من در تمام زندگی یک چیز بوده است؛ پیشرفت.»
این تنیس باز اسپانیایی با عضلات به هم پیچیده اش بعد از «جان مک انرو»، اسطوره بریتانیایی تنیس اولین تنیس باز چپ دستی است که یو اس اوپن را برده است. مک انروی بزرگ سال 1984 این مقام را به دست آورد. در ضمن از سال 1975 که «مانوئل اورانتس» قهرمان اوپن امریکا شد او اولین اسپانیایی ای است که این عنوان را به دست آورده.
نادال غیر از ظاهرش یک تغییر بزرگ دیگر هم کرده است. مرد مایورکایی که همیشه به خاطر توانایی خارق العاده اش در زمین های رسی، قهرمانی در پنج دوره اوپن فرانسه (زمین رولان گاروس از خاک رس است)، داشتن رکورد 81 مسابقه بدون شکست روی رس همیشه به عنوان «پادشاه رس» شناخته می شد و او را بهترین تنیس باز روی زمین های خاکی در تاریخ می دانستند حالا پیشرفت بسیاری کرده است. او در سال 2008 فدرر را 9 - 7 روی زمین چمن ویمبلدون شکست داد. امسال هم دوباره قهرمان ویمبلدون شد. سال پیش هم فدرر را در پنج ست در مسابقات «هارد کورت» اوپن استرالیا شکست داد. قهرمانی در المپیک 2008 پکن را هم به این افتخارات اضافه کنید.
او اگر به خاطر خستگی ناشی از موفقیت هایش در سال 2008 و البته مصدومیت شدید زانویش نبود شاید همان سال 2009 هم قهرمان فرنچ اوپن می شد و هم قهرمان یو اس اوپن.
رکوردی دست نیافتنی
نادال چندی پیش فاصله اش را با مرد شماره دوی تنیس جهان که آن موقع نواک ژوکوویچ بود به 3840 امتیاز رساند. این اختلاف امتیاز رکوردی دست نیافتنی در تاریخ 37 ساله امتیازدهی کامپیوتری به شمار می رود. او اما همین رکورد را جابجا کرد و حالا اختلافش با نواک جوکوویچ، مرد شماره دوی تنیس جهان را به 4080 امتیاز رسانده تا دیگر نشود به راحتی راجع به بزرگی او صحبت کرد.
شاید برای همین هم است که ژوکوویچ از همان یک ستی که در فینال از نادال برده راضی است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک نادال در این تورنمنت حتی یک ست هم نباخته بود:«نادال... هر روز و هر سال بهتر می شود و پیشرفت می کند. این فکر آدم را ویران می کند. هر بار که با او بازی می کنم بهتر از قبل شده است. او از نظر ذهنی بسیار قوی است و به ورزش پیوند خورده است. او همه توانایی ها را دارد. هر چه که لازم دارد برای این که بزرگترین تنیس باز شود.»
آخرین رده بندی ATP:
1. رافائل نادال (اسپانیا) 11225 امتیاز
2. نواک ژوکوویچ (صربستان) 7145 امتیاز
3. راجر فدرر (سوییس) 6735 امتیاز
4. اندی ماری (بریتانیا) 5035 امتیاز
5. رابین سودرلینگ (سوئد) 4910 امتیاز
6. نیکولای داویدنکو (روسیه) 4150 امتیاز
7. توماس بردیچ (چک) 3780 امتیاز
8. فرناندو ورداسکو (اسپانیا) 3330 امتیاز
9. میخاییل لوژنی (روسیه) 3295 امتیاز
10. داوید فرر (اسپانیا) 3200 امتیاز

Hatam
09-14-2010, 11:18 PM
آخرین رده بندی ATP:
1. رافائل نادال (اسپانیا) 12025 امتیاز

ermiya
09-15-2010, 05:15 PM
در آینده ای نه چندان دور نواک به صدر این ردبندی میره

ermiya
09-15-2010, 05:17 PM
:441:در آینده ای نه چندان دور نواک به صدر این ردبندی میره:441: