PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نادال: سخت است از تاریخ‌سازی حرف بزنم


Mohammad_Joulaei
08-31-2010, 12:57 PM
نادال: سخت است از تاریخ‌سازی حرف بزنم (http://khabaronline.ir/news-88388.aspx)


http://khabar.khabaronline.ir/images/position1/2010/8/nadal-falls.jpg



نزدیك شدن به نام‌های كانرز، آغاسي و لندل افتخار بزرگی است
تکرار کاری که فدرر در شش هفت سال اخیر انجام داده برای دیگران غیر ممکن است. راجر این بار هم در یو اس اوپن با قدرت ظاهر می شود؛ شک ندارم!


مرد شماره یک تنیس جهان پس از کسب «ویمبلدون» و «رولان گاروس» در فکر به خانه بردن آخرین «گرند اسلم» سال است. رافائل نادال گرچه توانست با بیش از چهار هزار امتیاز فاصله با نفر دوم رده بندی جهانی تاریخ سازی کند،‌اما این اسپانیایی جوان هنوز فرصت زیادی برای کسب رتبه ای درخور، میان اسطوره های تنیس جهان دارد. او در آستانه اوپن آمریکا از آرزوهایش در این تورنمت و همین طور عقایدش می گوید.
*چقدر برای تاریخ سازی انگیزه داری؟ چندی پیش برای دومین بار قهرمان ویمبلدون شدی و اکنون یو اس اوپن...
تاریخ بین بازیکنانی مثل «کانرز»، «آغاسی» و «لندل» قرار دارد. نزدیک شدن به این نام ها افتخار بزرگی است. ولی من فقط 24 سالم است و هنوز سخت است که درباره تاریخ سازی حرف بزنم. گرند اسلم ها تنها دغدغه من نیستند. مطمئن نیستم اما به نظرم رکورد ایوان لندل در مسترزها عالی بود. من حالا 8 گرند اسلم برده ام، اما باید ببینیم وقتی بازنشسته می شوم، کجا ایستاده ام.
*از این که در چنین سنی نسبت به فدرر در سن مشابه گرند اسلم های بیشتری برده ای، چه حسی داری؟
به نظرم درست نیست که به موضوع این گونه نگاه کنیم. هرکس کارنامه حرفه ای خاص خودش را دارد. من قهرمان ویمبلدون شدم و حالا بیش از هرچیز دوست دارم قهرمان اوپن آمریکا شوم، تورنمنتی که دوسال است به نیمه نهایی آن می رسم. قهرمانی در گرند اسلم ها برای راجر آسان تر است. چون من در زمین های «رسی» خیلی خوب هستم و تنها یک گرند اسلم (اوپن فرانسه) در سال روی رس انجام می شود. البته من روی چمن هم خوب هستم، ولی بازیکنان متخصص «هارد کورت» شانس بیشتری دارند، چون دو گرند اسلم (اوپن آمریکا و استرالیا) در اختیار دارند.
*خیلی ها می گویند فدرر افت کرده و دیگر هیچ وقت به اوج برنمی گردد، نظرت در این مورد چیست؟
دو سال پیش هم مردم عین همین حرف ها را می گفتند، ولی او در هر چهار گرند اسلم قهرمان شد. این بار هم باید ببینیم چه پیش می آید. راجر بازیکن بسیار خوبی است و خیلی هم تجربه دارد. تکرار کاری که او در شش هفت سال اخیر انجام داده برای دیگران غیر ممکن است. راجر این بار هم در یو اس اوپن با قدرت ظاهر می شود؛ من شک ندارم!
*تو از مشکلاتت گفتی، سخت ترین مسئله برایت چه در ورزش و چه در زندگی خصوصی چه بوده است؟
منظورتان جدایی پدر و مادرم است؟
*نه کلی می گویم.
به نظرم تنیس فقط یک بازی است که شما ممکن است در آن ببازید یا برنده شوید، اما بعد چی؟ در زندگی چیزهای خیلی مهم تری نسبت به تنیس وجود دارد. در زندگی خصوصی ام مشکل خاصی ندارم و از آن راضی هستم. اما تنیس هم شغل من است و به خاطرآن پارسال سلامتی ام را از دست دادم. ولی در کل خوشبخت هستم، گاهی با خودم می گویم:«هی! تو 6 گرند اسلم برده ای و همین طور کلی عنوان مهم. فقط 23 سال داری، پس آرام و خوشحال باش. همین حالا هم کلی چیز بدست آوردی!
*چقدر حضور خدا را حس می کنی؟ ما بعضی از بازیکنان فوتبال را می بینیم که به خودشان صلیب آویزان می کنند. تو تا حالا چنین کاری نکرده ای. اصلا دعا می خوانی؟
گفتن این که خدا وجود ندارد، سخت است. اعتقادات هر آدمی جزو مسائل خصوصی است و من هم دوست ندارم در این مورد حرف بزنم. ولی می خواهم بگویم:« اگر خدا هست، نیازی به این ندارد که شما گردنتان صلیب بیاندازید و.... خدا آن قدر با هوش هست که کار درست و مهم را انجام دهد.
*«افتخار» را چگونه وصف می کنی؟
افتخار یعنی خوشحال بودن. افتخار این جا یا آن جا برنده شدن نیست. افتخار یعنی از تمرین لذت بردن، یعنی کیف کردن از کار سخت، یعنی تلاش برای این که نسبت به قبل بازیکن بهتری بشوی.
منبع: CNN

pasia
09-01-2010, 04:09 AM
واقعا رافا تحت تاثیر قرار گرفتم عالی:441::441::441: