PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : صدای اسطوره تنیس هم درآمد!!!


Mohammad_Joulaei
06-29-2010, 10:22 PM
صدای اسطوره تنیس هم درآمد
فدرر: فوتبال به تکنولوژی نیاز دارد

http://tennistalkers.com/iran_media/image/2010/01/779200110_orig.jpg (http://tennistalkers.com/iran_media/image/2010/01/779200110_orig.jpg)
پس از تصمیم اشتباه و جنجال برانگیز کمک داور بازی آلمان و انگلیس برای نپذیرفتن گل فرانک لمپارد، روژه فدرر اسطوره دنیای تنیس هم به جمع حامیان استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای کمک به داوران در امر قضاوت ملحق شد.


شبکه ایران - پس از تصمیم اشتباه و جنجال برانگیز کمک داور بازی آلمان و انگلیس برای نپذیرفتن گل فرانک لمپارد، روژه فدرر اسطوره دنیای تنیس هم به جمع حامیان استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برای کمک به داوران در امر قضاوت ملحق شد.
بحث استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران در تشخیص صحنه‌های مشکوک یکشنبه وقتی که کمک داور، شوت فرانک لمپارد که کاملا داخل دروازه رفته بود را گل اعلام نکرد، دوباره داغ و به کانون توجه اهالی فوتبال تبدیل شد. برخلاف فوتبال، در تنیس از تکنولوژی موسوم به‌ هاوک آی (HawkEye چشم شاهین) برای تشخیص فرود آمدن توپ در زمین بازی استفاده می‌شود.
این فن‌آوری که اولین بار سال 2007 در رقابت‌های ویمبلدون مورد استفاده قرار گرفت ضریب اشتباهات داوران را تا حد چشمگیری کاهش داد اما با این وجود سپ بلاتر برخلاف هموطن خود روژه فدرر اعتقادی به استفاده از آن ندارد. البته فدرر هم مخالف استفاده از این تکنولوژی است اما در تنیس نه در فوتبال. او که مدت‌هاست از منتقدان ها‌وک‌آی است گفت: «در تنیس ما خطوط الکترونیکی داریم که داخل یا خارج بودن توپ را اعلام می‌کند، هر چند به نظر من نیازی به استفاده از آن نیست اما به نظرم فوتبال به چنین چیزی نیاز دارد و در واقع باید داشته باشد اما از آن استفاده نمی‌کند.
این تصمیم را آنهایی که آن بالا هستند باید بگیرند و می‌دانم که تصمیم سختی است. به نظر من آنها باید در تصمیم‌ها و عقایدشان تجدیدنظر کنند. در تنیس فرود آمدن یا نیامدن یک فورهند در زمین روی نتیجه بازی تاثیر چندانی نمی‌گذارد و سرنوشت‌ساز نیست اما گل شدن یا نشدن یک توپ در فوتبال می‌تواند نگرش و روحیه و استراتژی یک تیم را به کلی عوض کند.»
فدرر همچنین گفت در تنیس داورانی هستند که کارشان فقط زیرنظر گرفتن ضربات بازیکنان و تشخیص داخل یا خارج بودن آنهاست و بنابراین نیازی به استفاده از هاوک‌آی نیست: «کسانی هستند که آنجا نشسته‌اند و کارشان فقط نگاه کردن به حرکت توپ‌هاست. آنها فقط روی خطوط تمرکز می‌کنند. این کار خیلی آسان‌تر است. شاید در طول یک فصل یا دوران بازیگری یک نفر یک بار اتفاق بیفتد که به خاطر تصمیم اشتباه ببازد اما در فوتبال گل‌ها که تاثیر بسزایی روی جریان بازی 90 دقیقه‌ای دارند، همه چیز را عوض می‌کنند.»

javi
06-30-2010, 07:28 AM
سب بلاتر برزیلی نیست؟

Mohammad_Joulaei
06-30-2010, 08:13 AM
نه عزيز سويسيه