PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آغاز فصل کلی کورت در تور ATP


M∂hdi
04-07-2010, 01:51 PM
http://www.inn.ir/iran_media/image/2010/04/627000410_orig.jpg





با اتمام رقابت‌های تنیس " کی‌بیسکین" در آمریکا، پرونده رقابت‌های این رشته در زمین‌های سخت (هارد کورت‌ها) بسته شد تا تنیسور‌هاس حاضر در تور ATP از هفته آینده تلاش خود را روی زمین‌های رسی آغاز کنند.





شبکه ایران_تور ATP (اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای) از این هفته وارد زمین‌های رسی می‌شود تا پرونده هاردکورت‌ها تا بعد از گرند‌اسلم سوم فصل (ویمبلدون) بسته شود. در این بین فدرر که سال گذشته برای اولین بار قهرمانی در تنها گرنداسلم کلی کورت (اوپن فرانسه) را در رولان گاروس جشن گرفت مصمم است تا از این عنوان دفاع کند و شمار قهرمانی‌هایش در گرنداسلم‌ها را به عدد 17 برساند.
اما فدرر امسال برخلاف سال قبل بدون ترس و واهمه ناکامی مجدد در کلی کورت به فرانسه می‌رود. او که 4 سال پیاپی در فینال این تورنمنت مغلوب رافائل نادال شده بود بالاخره این طلسم را شکست تا به 5 تنیسوری بپیوندد که هر 4 گرنداسلم فصل را فتح کرده‌اند. فدرر گفت:«دیگر وقت تغییر زمین است. بی صبرانه منتظر شروع فصل کلی کورت هستم.» با ایستادن روی پله اول رده‌بندی ATP – کاری که در اکثر روزها و هفته‌های 6 سال اخیر انجام داده – فدرر ژانویه، در ملبورن پارک شانزدهمین قهرمانی‌اش در اوپن استرالیا را جشن گرفت.


او ماه بعد به خاطر مشکل تنفسی که برایش وجود آمده بود از رقابت‌های اوپن امارات انصراف داد. بعد از آن هم که در دو تورنمنت متوالی از سری مسابقات مسترز، ایندین ولز وکی بیسکین (سونی اریکسون) حذف شد. در ایندین ولز، در دور سوم مغلوب مارکوس باقتادیس شد و در کی‌بیسکین در دور چهارم تسلیم توماس بردیش نایب قهرمان.



فدرر در توضیح علت این ناکامی‌هایش گفت: «فکر می‌کنم بیماری بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کردم انرژ‌ی‌ام را گرفت وگرنه بهتر از اینها باید بازی می‌کردم.»





http://inn.ir/iran_media/image/2010/04/622020410_orig.jpg




آمار عملکرد فدرر در رقابت‌های سری مسترز نسبت به عملکرد او در گرنداسلم‌ها بسیار ضعیف‌تر بوده است. از ابتدای سال 2007 او از 13 گرنداسلمی که برگزار شده، 7 قهرمانی داشته یعنی رکوردی معادل 54 درصد اما در 28 تورنمنت مسترز که در همین مدت برگزار شده بود فقط 4 قهرمانی کسب کرده (14 درصد).

این تفاوت فاحش نشان دهنده اولویت بندی فدرر است. او برای حضور در رقابت‌های مسترز رم، استوریل (پرتغال) و مادرید که همگی روی کلی کورت برگزار می‌شوند اعلام آمادگی کرده اما تقریبا همه می‌دانند که هدف اصلی او از شرکت در این رقابت‌ها آمادگی برای فتح اوپن فرانسه در پاریس که 24 مه (3 خرداد) آغاز می‌شود، است. او با آنکه در چند ماه اخیر نتایج تحسین برانگیزی کسب نکرده اما هنوز هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در رولان گاروس است.


رقیب دیرینه فدرر و متخصص کلی کورت‌ها، رافائل نادال هم مدعی دیگر است اما با مصدومیتی که در زانویش به وجود آمده – که سال پیش بیشتر از دو ماه خانه نشین‌اش کرد – بعید است او مثل دو سال پیش بتواند در پاریس مقتدرانه و مسلط ظاهر شود. او در نیمه نهایی ایندین ولز و کی بیسکین حذف شد تا روند ناکامی‌هایش برای کسب جام – که اکنون بیشتر از 11 ماه شده – همچنان تداوم داشته باشد.

شکست نادال به رادیک در نیمه نهایی کی‌ بیسکین، سیزدهیمن باخت او (بعد از آخرین قهرمانی در مسترز رم) بود. با این وجود او از رکوردش در هارد کورت‌ها در سال جاری که 16 ست پیروزی برابر 4 ست شکست بوده ابراز رضایت کرد. قهرمان 4 دوره اوپن فرانسه گفت آماده است تا فصلی بزرگ را روی زمین مورد علاقه‌اش آغاز کند، فصلی که هفته آینده با رقابت مونت کارلو در موناکو شروع می‌شود: «از عملکردم راضی‌ام و فکر می‌کنم الان آنقدر آماده شده‌ام که بهترین بازی‌ام را انجام بدهم.»


با آنکه تنیسورهای بزرگی از جمله نواک ژوکوویچ، اندی مورای و روبین سودرلینگ در اوپن فرانسه حضور خواهند داشت اما نادال کماکان بزرگترین تهدید برای فدرر محسوب می‌شود. سودرلینگ هفته گذشته به نیمه نهایی کی‌بیسکین صعود کرد. او بود که سال گذشته به سلطه نادال و 31 هفته شکست ناپذیری او در رولان گاروس خاتمه داد.

ژوکوویچ هم در این تورنمنت دو بار سابقه حضور در نیمه نهایی را دارد. اندی رادیک با وجود قهرمانی در کی‌بیسکین که شمار ست‌های برده‌اش در این فصل را به عدد 26 رساند و علی‌رغم پیشتازی‌اش در تور ATP امسال، مدعی جدی برای فتح اوپن فرانسه نیست. او که سال قبل تا دور چهارم هم بالا آمد رکورد ضعیف 7 برد برابر 8 باخت را در کارنامه اش از سومین گرند‌اسلم فصل دارد. او گفت: «همیشه می‌گویم 20 درصد از فصل را خوب، 20 درصد را بد و 60 درصد را متوسط بازی می‌کنم. در 60 درصد متوسط روی کلی کورت‌ها آسیب پذیرتر هستم. فکر می‌کنم هرگز نتوانم بر بازی در این زمین‌ها مسلط شوم و بالعکس همیشه با آن مشکل خواهم داشت.»


فدرر در کلی‌کورت با آغوش باز هر حریفی به جز نادال را می‌پذیرد. از سال 2005 در رولان گاروس آمار عملکرد او مقابل نادال 4 باخت بدون پیروزی بوده حال آنکه او برابر سایر حریفانش رکورد 30 پیروزی بدون شکست را به ثبت رسانده. او و نادال از ماه مه با هم روبرو نشده‌اند. آخرین بار این فدرر بود که در فینال مسترز مادرید نادال را شکست داد و نوار 33 پیروزی متوالی او در کلی‌کورت‌ها را پاره کرد.


این فصل همه منتظر آن هستند که یک رقابت داغ و حساس دیگر را بین مردان شماره یک و 4 تنیس جهان ببینند. فدرر در این باره گفت: «این به سود تنیس است چون ما همیشه آماده بازگشت به زمین‌های تمرینی هستیم. چه ببریم چه ببازیم همیشه برای تورنمنت بعدی بیشتر تلاش می‌کنیم. بازی روبروی نادال همیشه برایم لذتبخش بوده و من امیدوارم یک بار دیگر که دوست دارم هر چه سریع‌تر برسد، با او بازی کنم.»

1omid1367
04-09-2010, 08:54 AM
دوستان به این سایت سری بزنید
www.tennis-warehouse.com