PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فدرر: از رقيبان جوان الهام مي‌گيرم


Mohammad_Joulaei
02-14-2010, 10:46 AM
پس از فتح شانزدهمين گرنداسلم


فدرر: از رقيبان جوان الهام مي‌گيرم


جام جم آنلاين: وقتي مردي مي‌آيد و در گرنداسلم‌هاي تنيس پي‌درپي قهرمان و ركورددار مي‌شود و بابت هر قهرماني ميليون‌ها دلار مي‌گيرد و اندوخته مالي‌اش را به ده‌ها ميليون دلار مي‌رساند ، بايد گفت خوش به حالش. فدرر فقط قهرمان نمي‌شود و تنها پول پارو نمي‌كند، بلكه در دل‌ها جا گرفته و به قول معروف فاتح قلب‌ها شده است.
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/11/24/100867351646.jpg

علاقه‌مندان تنيس با اشتياق مسابقه‌هاي او را تماشا مي‌كنند و از آن لذت مي‌برند. فدرر اعتبار تنيس امروز جهان است. او الگويي است براي جوانان و عجيب اين‌كه خودش از جوانان درس مي‌گيرد و ابايي ندارد كه بگويد: «جوانان به من الهام مي‌دهند.»

فدرر پس از كسب جام قهرماني گرنداسلم ملبورن 2010 و پيروزي بر اندي موراي 22 ساله، يك بار ديگر نشان داد چه اراده‌اي دارد و ضرب‌المثل دود از كنده بلند مي‌شود درباره‌اش مصداق پيدا مي‌كند.

وقتي فدرر 28 ساله با بازي‌هاي زيبا و محكمش شانزدهمين گرنداسلم خود را فتح كرد، مورد تحسين خبرنگاران، روزنامه‌ها و بنگاه‌هاي خبري بزرگ جهان قرار گرفت. از جمله خبرگزاري‌ فرانسه در تحليلي از موفقيت بزرگ فدرر، گزارش مفصلي را از او با اين عنوان منتشر كرد: «رقيبان جوان به فدرر الهام مي‌بخشند.» اين مطلب و تحليلش را مي‌خوانيد. فدرر در ملبورن آمادگي مطلوب و هميشگي خود را مقابل نسل جديد تنيس‌بازان به نمايش گذاشت. او در 28 سالگي بر اين باور است كه بهترين بازي‌هاي دوران تنيس خود را در ملبورن 2010 كرده است و به چهارمين فتح خود در رقابت‌هاي تنيس آزاد ملبورن و شانزدهمين قهرماني‌اش در مجموعه گرنداسلم‌ها دست يافت.

او همچنين ركورد حضور متوالي‌اش در مرحله نيمه‌نهايي گرنداسلم‌هاي دنياي تنيس را به عدد 23 افزايش داد. حالا كدام تنيس‌باز مي‌تواند ادعا كند كه به ركورد فدرر خواهد رسيد. فدرر همچنان بازي مي‌كند و همچنان انگيزه دارد. فدرر تنها يك‌سال ميدان را به رقيب جواني چون رافائل نادال واگذار كرد.

در همين مسابقه‌هاي ملبورن بود كه به علت آسيب‌ديدگي و نداشتن تمرين كافي دوباره آسيب ديد و فرصت را به جوكوويچ داد كه قهرمان تنيس ملبورن شود. پس از آن تا مدتي افسرده بود و نادال از فرصت استفاده كرد و در جايگاه تنيس‌باز شماره يك جهان جا گرفت؛ اما فدرر خيلي زود خود را بازيافت و سال 2008 دو گرنداسلم را فتح كرد تا هم ركورد 14 قهرماني پيت سمپراس را بشكند و هم جايگاه شماره يكي خود را از نادال اسپانيايي پس بگيرد.
جوانان، عامل بازي‌هاي خوبم
فدرر تاييد كرد كه رقيبان سرسختي دارد كه در تلاشند به اقتدار او در دنياي تنيس پايان دهند؛ اما تلاش رقيبان جوان به او الهام بخشيده تا بيشتر تمرين كند و به تنيس‌باز بهتري تبديل شود. او گفت: احساس مي‌كنم نسل جديد تنيس فشار زيادي بر من وارد مي‌كنند و بر اين باورم كه تنيس هر 5 سال يك بار تغيير مي‌كند. جواناني كه از راه مي‌رسند، اين تغييرات را ايجاد مي‌كنند و من خود را با اين وضع وفق داده‌ام.
از بازيكناني چون اندي موراي تشكر مي‌كنم كه مرا وادار كرده بهتر بازي كنم. فدرر حرف‌هايش را اين‌گونه ادامه داد: جوانان مرا بازيكن بهتري ساخته‌اند، زيرا فكر مي‌كنم در رقابت‌هاي امسال ملبورن مجموعه‌اي از بهترين بازي‌هاي دوران ورزشي خود را به نمايش گذاشتم. رقيبان من جوان بودند و مرا وادار كردند تا بهتر، شديدتر و محكم‌‌تر بازي كنم.
فدرر بازيكني هوشمند و منطقي است. با اين كه سال جديد ميلادي را درخشان آغاز كرده اما مدعي نيست كه 3 گرند اسلم بعدي سال را نيز فتح خواهد كرد. او خوب مي‌داند جوانان چه قدرتي دارند و مسابقه دادن با آنها چقدر دشوار است. فقط مي‌گويد به تمرين و تلاش خود براي فتح مسابقه‌ها بيشتر ادامه خواهد داد.

فدرر گفت: اگر در گرنداسلم‌هاي بعدي قهرمان شوم خيلي خوب و ارزشمند است و مرا بسيار خوشحال خواهد كرد؛ اما هدف اصلي‌ام اين است كه عنوان شماره يكي خود را همچنان حفظ كنم. مي‌خواهم به تلاش خود براي كسب پيروزي ادامه دهم، اما نمي‌دانم چه پيش خواهد آمد.
رمز موفقيت
شايد خيلي‌ها بپرسند رمز موفقيت فدرر چيست؟ خود او بهترين فرد براي پاسخ دادن به اين پرسش است. فدرر گفت: رمز خاصي وجود ندارد. فقط مي‌توانم بگويم استعداد زيادي دارم و خيلي سخت كار مي‌كنم. فدرر ميگويد : هنوز خيلي زود است كه درباره ميراث خود براي بازي تنيس فكر كند، اما تاكيد مي‌كند كه از جايگاه خود در تاريخ تنيس آگاه است و مي‌خواهد نامي ماندگار در اين ورزش باشد.
فدرر همچنان بازي مي‌كند و به درخشش خود در دنياي تنيس ادامه مي‌دهد. وقتي او در سال 2009 به آرزوي ديرينش يعني فتح رولان گاروس پاريس دست يافت، تاكيد كرد كه به اين زودي‌ها قصد كناره‌گيري از ورزش قهرماني را ندارد. پس از فتح ملبورن 2010 نيز اراده‌اش را براي ادامه حضور در مسابقه‌ها بيان كرد. او گفت: فكر نمي‌كنم بازي‌‌ام مثل بازي خيلي از بازيكنان ملال‌آور و كسل‌كننده باشد. درباره بازي خود فكر راحتي دارم و البته بيرون از زمين بازي نيز راحتم.
از زندگي لذت مي‌برم. مرتب دوستان و اقوام خود را ملاقات مي‌كنم و در خانواده نيز مردي خوشبختم. اين را خوب مي‌دانم كه در زندگي چيزهاي بسيار مهم‌تري از تنيس وجود دارد. نگاه روشن و مثبتي به زندگي‌ام دارم. همين سبب شده تا در ميدان تنيس بهتر و راحت‌تر بازي كنم و تمركز كامل داشته باشم. اميدوارم خيلي زود مجبور به ترك دنياي تنيس نشوم.
قهرمان خيرخواه و محبوب
راجر فدرر تمام تمركز خود را روي مسابقه‌ها و قهرماني يا مسائل خانوادگي قرار نداده است. او انساني احساسي و نوع‌دوست است. وقتي زلزله مرگبار هائيتي اتفاق افتاد، تنيس‌بازان بزرگ به پيروزي و قهرماني فكر مي‌كردند؛ اما فدرر بيش از آن به فكر مردم مصيبت زده هائيتي بود و پيشنهاد كرد مسابقه‌اي خيريه براي كمك به مردم هائيتي ترتيب داده شود. اقدام تنيس باز شماره يك جهان بازتابي جهاني داشت.
خبرگزاري كانادا نوشت: با اقدام فدرر بيش از 600 هزار دلار پول براي زلزله‌زدگان هائيتي جمع‌آوري شد. اين بازيكن در آستانه مسابقه‌هاي ملبورن، يك بازي دو نفره را ترتيب داد كه به گفته رئيس فدراسيون تنيس استراليا 600 هزار دلار درآمد داشت.
روزي 110 هزار بستني
درخشش راجر فدرر به مسابقه‌هاي امسال ملبورن گرمي خاصي داد. او در مقابل جوانان لحظه‌اي كم نمي‌آورد و هر مسابقه او با جوانان و ديگر مسابقه‌هايي كه تنيس بازان جوان به رقابت با هم مي‌پرداختند، بسيار پرهيجان و جذاب بود. مسابقه‌هاي امسال آمار جالبي داشت.

براي مثال 653860 نفر به تماشاي اين مسابقه‌هاي دو هفته‌اي رفتند كه از ركورد قبلي، 50 هزار نفر بيشتر است. در هر روز از برگزاري اين مسابقه‌ها 110 هزار بستني به فروش رفت و بازار بستني فروش‌ها داغ داغ بود.
در مسابقه‌هاي ملبورن امسال، ركورد سرعت سرويس هم شكسته شد. تيلور دين ، تنيس‌باز جوان آمريكايي ركورد 144 كيلومتر در ساعت را ثبت كرد. در قسمت زنان نيز ونوس ويليامز به ركورد سرويس 125 كيلومتر در ساعت دست يافت.

BABAK
02-14-2010, 03:56 PM
تیلور دنت 144 کیلومتر ؟!! اشتباه شده !!!! واقعا چند کیلومتر زده؟

Mohammad_Joulaei
02-14-2010, 06:07 PM
تیلور دنت 144 کیلومتر ؟!! اشتباه شده !!!! واقعا چند کیلومتر زده؟

احتمالا واحدش بر حسب مايل بوده!!

اينا هم كه ...:251:

ARA-RF
02-14-2010, 09:53 PM
سلام
جای تشکر داره که هرچند اندک ولی خوب گاهی اوقات به تنیس هم می پردازند این سایت ها و روزنامه های داخلی!:240:
اشتباه که زیاد داشت مثلا به جای 2009 گفته بود 2008! به جای دوبل هم گفته بود مسابقه دو نفره!!:160: (البته لغات بیگانه رو فارسی نوشتن خیلی خوبه ولی خوب هر کی این متن رو بخونه و اطلاع کافی نداشته باشه فکر میکنه مثلا راجر با یه نفر دیگه مسابقه داده)! و به جای مایل هم که گفته بود کیلومتر! که لبته فکر نمی کنم در مورد اون رکوردها درست گفته باشه چون اگر اشتباه نکنم رادیک 155 مایل رو داشته باشه در زنان هم حدود 130 باید باشه! مطمئنا در نوشته اصلی گفته بوده رکورد سرعت در این مسابقات نه در کل!!

milad28235
02-15-2010, 01:32 PM
تیلور دنت 144 کیلومتر ؟!! اشتباه شده !!!! واقعا چند کیلومتر زده؟


143 مایل در ساعت
که می شه 231 کیلومتر در ساعت

همون طور که دوستانم گفتن منظور مقاله در این تورنمنت هست
نه در کل
در کل رادیک رکورد داره
با 249.4 کیلومتر در ساعت

PowerVu
02-16-2010, 04:40 PM
من باز یه درد دلی کنم... توی گرند اسلم ها یه قسمتی در وبسایت هست که رکورد
های همون گرند اسلم رو لیست می کنه. مثلا بیشترین Ace یا سریعترین Serve ها
اما متاسفانه این جدول فقط از بازی های Singles تشکیل شده. نمونه ی بارزش اینکه
Bob Bryan برادر Mike در نیمه نهایی دوبل AO 2010 امسال یه Ace زد با سرعت
225 کیلومتر که من با توجه به آماری که از سرعت سرویس ها تا اون لحظه از طریق
سایت مسابقات داشتم می دونستم که رکورد دوم یا سوم جدول رو می زنه چون
تا اون لحظه فقط Taylor Dent تونسته بود بالای 230 کیلومتر سرویس بزنه!

اما زهی خیال باطل!

روزها گذشت اما اسم Bob Bryan توی اون لیست نیومد که نیومد!

من این داغ بی توجهی به بازی های دوبل و ستاره هاش باید تا کی به دلم بمونه؟!

milad28235
02-16-2010, 04:52 PM
رسما نمودی مارو با این دوبل :huge:

PowerVu
02-16-2010, 06:16 PM
اگر جواب داری جواب بده! می بینی پشت نفی دوبل منطق نداری؟!
مگه بازیکنان دوبل آدم نیستند که رکوردهاشون ثبت نمی شه! هان؟!؟ :174: