PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ملبورن پارک در انتظار گرند اسلم اول


M∂hdi
01-18-2010, 02:34 AM
تور جهانی تنیس آغاز شد
ملبورن پارک در انتظار گرند اسلم اول





http://78.38.204.145/iran_media/image/2009/08/659220809_orig.jpg



اولین گرنداسلم فصل جدید تنیس در شرایطی آغاز می‌شود که مرد شماره یک این رشته ورزشی با وجود فتح 15 گرنداسلم هنوز هم تشنه فتح این تورنمنت معتبر است و باز هم می‌خواهد شمار قهرمانی‌های خود در معتبرترین تورنمنت دنیای تنیس را افزایش دهد.

شاید اهدافی که فدرر امسال دنبال می‌کند مثل اهداف فصل گذشته‌اش مهم ،حساس و بزرگ نباشد؛ فصلی که او دو افتخار بزرگ را در کارنامه‌اش ثبت کرد تا رویای همیشگی‌اش به حقیقت بپیوندد: فتح اوپن فرانسه و شکستن رکورد پیت سمپراس برای فتح گرنداسلم‌ها.
بزرگترین هدف فدرر حالا این است که انگیزه همیشگی‌اش برای فتح رقابت‌های تنیس را حفظ کند و اوپن استرالیا می‌تواند فرصت خوبی برای این مرد سوییسی باشد تا با فتح آن در قله تنیس جهان ماندگار و بیش از پیش دست نیافتنی‌تر شود. فدرر تا به حال 3 بار در ملبورن پارک جشن قهرمانی به پا کرده است اما خود او هم می‌داند که در اولین گرنداسلم فصل مثل ویمبلدون و اوپن آمریکا تسلط و اقتدار ندارد. شکست در تورنمنت نمایشی ابوظبی به روبین سودرلینگ و بعد از آن تسلیم شدن برابر نیکلای داویدنکو در رقابت‌های اوپن دوحه شروع بدی را برای مرد شماره یک تنیس جهان رقم زده و از این رو او می‌خواهد با ارائه عملکردی قابل قبول در ملبورن دو ناکامی اخیرش را جبران کند.



نادال

فدرر با آنکه مثل سال‌های قبل فصل را مقتدرانه آغاز نکرده، هنوز هم بخت اول فتح اوپن استرالیا به شمار می‌رود که البته برای کسی که در 18 گرنداسلم قبلی 17 بار فینالیست بوده بعید هم نیست. او سال گذشته در همین مسابقات در فینال مغلوب بزرگترین رقیبش، رافائل نادال شد. هرچند این آخرین عنوان قهرمانی بود که مرد شماره 2 تنیس جهان به دست آورده است. در واقع بعد از این تورنمنت بود که رفته رفته جای نادال و فدرر عوض شد. نادال از ماه مه سال قبل دیگر جام نبرده تا معلوم شود او مثل هر سال نیست. البته نباید فراموش کرد که او به کشورش (اسپانیا) کمک کرد فاتح جام دیویس شود و پس از آن هم به فینال اوپن قطر رسید که در افزایش اعتماد به نفس‌اش خیلی مؤثر بود. با این وجود طبق اعتراف خودش، نادال امسال صددرصد مطمئن نیست که قهرمان شود.



http://www.inn.ir/iran_media/image/2009/02/463980209_orig.jpg



ژوکوویچ

نواک ژوکوویچ، فاتح اوپن استرالیا در سال 2008، با آنکه از آن زمان دیگر به فینال هیچ گرنداسلمی نرسیده اما هنوز هم اصلی‌ترین حریف برای دو قدرت اول تنیس دنیا محسوب می‌شود. او سال پیش به ناامیدکننده‌ترین شکل ممکن به خاطر گرمازدگی در بازی یک چهارم نهایی با اندی رادیک انصراف داد تا نتواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند اما قول داد که امسال جبران کند. او چند روز پیش گفت که شرایطش امسال با سال قبل خیلی تفاوت دارد و دیگر دوست ندارد مثل فصل قبل از اولین گرنداسلم فصل کنار بکشد.



دل‌پوترو


روزی که به فینال اوپن آمریکای سال گذشته رسید‌، پدیده جدید دنیای تنیس نام گرفت و با شکست دادن فدرر در آن بازی هم به لیست فاتحان گرنداسلم پیوست، هم خودش را به عنوان مدعی جدیدی برای فتح معتبرترین تورنمنت‌های دنیای تنیس معرفی کرد. خوان مارتین دل‌پوتروی 21 ساله از آن به بعد آنقدر اعتماد به نفس به دست آورده که حالا می‌گوید: «وقتی با روژه یا رافا به زمین می‌روم اصلاً احساس نمی‌کنم که با آنها فرقی دارم. داشتن این حس برای آینده‌ام خیلی مهم است مخصوصاً اگر بخواهم به پله اول رده‌بندی برسم.»



رادیک


به غیر از 4 نفری که اسم‌شان برده شد، اندی رادیک تنها تنیس‌باز در میان 10 مرد برتر این رشته است که فاتح گرنداسلم – اوپن آمریکا سال 2003 – شده است. او از آن به بعد در فینال 4 گرنداسلم از جمله ویمبلدون سال گذشته شرکت کرده که در همه آنها مغلوب شده است. او که در اوپن استرالیا تا به حال از مرحله نیمه نهایی بالاتر نرفته است در شرایطی به ملبورن پارک می‌رود که هفته گذشته فاتح رقابت‌های بریسبین شد و به این خاطر اعتماد به نفس زیادی به دست آورده است.



http://www.inn.ir/iran_media/image/2009/08/489420809_orig.jpg


مورای

بریتانیایی‌ها سال پیش فهمیدند که به صرف موفق بودن نماینده‌شان در رقابت‌های مسترز و... نمی‌توانند به قهرمانی او در گرنداسلم‌ها امیدوار باشند چون دنیای گرنداسلم‌ها به کلی با سایر تورنمنت‌های تنیس فرق دارد. سال پیش خیلی‌ها روی قهرمانی مورای در اوپن استرالیا حساب باز کرده بودند اما این مرد اسکاتلندی فقط تا دور چهارم دوام آورد. او که بهترین موفقیت‌اش گرنداسلم‌های نایب قهرمانی در اوپن آمریکا است، امسال را با شرایط فیزیکی خوبی آغاز کرده که باعث شده او یک بار دیگر به پیوستن به باشگاه فاتحان گرنداسلم امیدوار شود.




بازگشت قهرمانان سابق

اولین گرنداسلم فصل در قسمت زنان اگر مهیج‌تر از بخش مردان نباشد، مطمئناً کم‌هیجان‌تر از آن نیست. بازگشت فوق ستاره‌هایی از جمله ماریا شاراپووا، کیم کلایسترز و ژوستن هنن رنگ و بوی دیگری به اوپن استرالیا داده است. با این وجود هنوز هم سرنا ویلیامز بخت نخست قهرمانی محسوب می‌شود و باید پذیرفت که در حال حاضر شایسته‌ترین فرد برای کسب این عنوان زن شماره یک تنیس جهان است.او که تا به حال 4 بار فاتح اولین گرنداسلم فصل شده امسال هم مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شود البته مدتی است که روحیه جنگندگی او زیر سوال رفته و خیلی‌ها معتقدند که اگر او امسال در اوج نباشد نمی‌تواند برای پنجمین بار جام این رقابت‌ها را بالای سر ببرد. جای تعجب نیست که او باز هم خواهرش را به عنوان اصلی‌ترین رقیبش معرفی کند اما نباید فراموش کرد که علاوه بر ونوس ویلیامز، تنیس‌بازان روس و بلژیکی هم مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شوند.

شاراپووا یکی از 5 زن روس که در 15 پله اول رده‌بندی WTA قرار دارند، سال 2008 فاتح اوپن استرالیا شد اما مصدومیت شانه‌اش به او اجازه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش را نداد. امسال آمده تا هم ناکامی سال قبل را جبران کند و هم خود را به رده‌ای که استحقاقش را دارد، برساند. با آنکه خیلی‌ها روی موفقیت خواهران ویلیامز حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، اوپن استرالیای امسال مدعیان بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل دارد که از میان آنها می‌توان به کارولین ووزنیاکی، دنیارا سافینا، النا دمنتیوا، کیم کلایسترز و ژوستن هنن اشاره کرد.





شبکه ایران