PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فدرر براي پنجمين بار قهرمان سال تنيس جهان شد


Mohammad_Joulaei
12-23-2009, 01:05 PM
فدرر براي پنجمين بار قهرمان سال تنيس جهان شد



روجر فدرر تنيس باز شماره يك جهان براي پنجمين بار به عنوان قهرمان مسابقات ‪ ۲۰۰۹‬جهان انتخاب شد.
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري اسوشيتدپرس، برنده اين جايزه بر اساس عملكرد تنيس بازان در مسابقات جايزه بزرگ، تورها، جام ديويس و فد كاپ، انتخاب مي‌شود.
فدرر سوييسي پس از دريافت اين جايزه با انتشار بيانيه‌اي گفت: سال بسيار خوبي را در زمين و خارج از آن داشته ام و كسب اين عنوان براي پنجمين بار افتخار بزرگي براي من محسوب است.
بنا بر اين گزارش، سرنا ويليامز نيز براي دومين بار موفق به دريافت جايزه بهترين تنيس باز زن جهان شد.
سرنا به همراه خواهرش ونوس ويليامز براي اولين بار جايزه قهرماني جهان در مسابقات دوبل زنان را دريافت كردند در حالي كه باب و مايك برايان به ركورد شش قهرماني در دوبل مردان دست پيدا كردند.
سرنا ويليامز بعد از مارتينا هينگيس در سال ‪ ۱۹۹۹‬اولين تنيس بازي است كه هر دو جايزه در مسابقات انفرادي و دوبل را به خود اختصاص مي‌دهد.
از سوي ديگر دانيل برتا از سوئد و كريستينا ملادنوويچ از فرانسه به عنوان بهترين بازيكنان جوان سال تنيس شناخته شدند در حالي كه جوايز قهرمانان تنيس با ويلچر براي سومين سال پياپي به شينگو كونيدا از ژاپن و براي دهمين سال پياپي به استر ورگير از هلند رسيد.
اين افراد جوايز خود را طي مراسمي كه روز اول ژوئن هر سال در جريان مسابقات آزاد فرانسه در پاريس برگزار مي‌شود، دريافت خواهند كرد.

Mohammad_Joulaei
12-23-2009, 01:06 PM
فدرر براي پنجمين بار برترين تنيس‌باز سال شد




راجر فدرر تنيس‌باز سوئيسي امروز براي پنجمين بار بعنوان برترين ورزشکار سال اين رشته در جهان معرفي شد.
جايزه موسوم به آي.تي.اف در سال 2009 در حالي نصيب فدرر مي‌شود که اين تنيسور سوئيسي توانست بيشترين امتياز را در رقابت‌هاي جايزه بزرگ، تورهاي مختلف، جام ديويس و فِد کاپ بدست آورد.
فدرر در گفتگو با پايگاه اينترنتي آي.تي.اف با بيان اينکه دريافت اين جايزه براي پنجمين بار افتخاري بزرگ است، تصريح کرد: سال 2009 هم در زمين تنيس و هم در زندگي شخصي، سالي باورنکردني بود.
سِرِنا ويليامز، تنيس باز آمريکايي هم اين جايزه را در بخش زنان بدست آورد.

Mohammad_Joulaei
12-23-2009, 06:32 PM
فدرر و ويليامز، ‌برترين تنيسورهاي سال 2009
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/posc/8810/federer1002-md.jpg (http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=104401)
تنيس- همشهري آنلاين:
فدرر در بين مردان و ويليامز در بين زنان بيشترين راي را كسب كردند.سرنا ويليامز و روجر فدرر از سوي فدراسيون بين‌المللي تنيس به عنوان برترين تنيسورهاي سال 2009 انتخاب شدند. فدرر براي پنجمين، و ويليامز براي دومين مرتبه به اين افتخار دست پيدا مي‌كنند.
به گزارش كيكر، فدرر 28 ساله كه در ماه ژولاي صاحب دودختر دوقلو شده است، پس از اين انتخاب اظهار داشت: "موجب افتخار من است كه براي پنجمين بار تنيسور سال شوم. امسال براي من سالي باورنكردني بود، هم در تنيس و هم در خارج از دنياي تنيس. برايم خيلي مهم بود كه سال را به عنوان تنيسور شماره يك جهان به پايان ببرم".
فدرر امسال قهرمان مسابقات آزاد فرانسه (http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=38356) شده و براي اولين بار در طول مدت فعاليتش، قهرمان مسابقات رولاند گاروس شد. در بقيه تورنمنت‌هاي مهم نيز قبلا حداقل سه بار قهرمان شده بود.
سرنا ويليامز، نفر اول رنكينگ جهاني در بخش زنان، بابت كسب دو افتخار خوشحال است. او علاوه بر كسب عنوان برترين تنيسور سال 2009،‌ به همراه خواهرش ونوس،‌ جايزه برترين تنيسورهاي دوبل را نيز به دست آورد.
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8810/serena-venus1002-md.jpg
در بخش مردان، باب و مايك بريان براي ششمين مرتبه برترين‌هاي دوبل شناخته شده و بدين ترتيب صاحب ركورد مي‌باشند.