PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انتقادات از طولاني بودن فصل رقابتهاي تنيس جهان رو به افزايش است


Mohammad_Joulaei
10-13-2009, 03:19 PM
انتقادات از طولاني بودن فصل رقابتهاي تنيس جهان رو به افزايش است



طولاني بودن فصل رقابتهاي تنيس جهان خداحافظي زود هنگام ورزشکاران را به دنبال دارد.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، جيمز بليک تنيس بازشماره شش مردان جهان از آمريکا با انتقاد از طولاني بودن زمان برگزاري رقابتهاي تنيس جهان آنرا يکي از دلايل زودهنگام خداحافظي ورزشکاران از دنياي تنيس دانست.
پيش از اين نيز رافائل نادال تنيسور شماره دو مردان جهان از اسپانيا با انتقاد از طولاني بودن فصل رقابتهاي تنيس جهان ، نبود استراحت کافي بين اين رقابتها را از دلايل آسيب ديدگي بسياري از ورزشکاران اين رشته ورزشي دانسته بود.

Rio
10-13-2009, 07:14 PM
درسته که فصل تنیس طولانی هست و کلی مشکل
واسه تنیسورها پیش میاد ولی بنظر من با برنامه ریزی
صحیح و استفاده بهینه از زمان استراحت میشه تو همین
شرایط هم بهترین بود.
کاری که راجر انجام میده و میتونه چندین سال نامبر وان بمونه
و از مصدومیتها بگریزه!!
بقیه هم باید از روش برنامه ریزی راجر الگو برداری کنن تا اینکه
برن از ATP انتقاد کنن. :443:

راجرفدرر
10-13-2009, 08:38 PM
سهیل جون تمام شرایط فیزیکی تنیسورها که مثه راجرنیست
باید برنامه ها طوری باشه که با فیزیک همه تنیسورها سازگاری داشته باشه
راجریک استثناست

M∂hdi
10-15-2009, 07:10 PM
صدای نادال هم بلند شد؛



تنیس، ورزش غیرانسانی!




تقریباً همه تنیسورها از این وضعیت خسته شده اند. رافائل نادال تنیسور برجسته اسپانیایی علناً اعلام کرده که نمی توان هر سال از اول ژانویه تنیس بازی کرد و روز پنج دسامبر هم تورنمنتها را به پایان رساند: من در پنج سال گذشته خیلی مسابقه داشتم و این به نظر من انسانی نیست. طبیعی است که در این شرایط نمی توان همیشه صددرصد آماده بود.



به نوشته قدس؛ اندی رادیک هم درحمایت از ایده نادال می گوید: مسخره است که چنین ورزش حرفه ای یک دوره استراحت ندارد تا همه دوباره به شرایط آرمانی بازگردند و تمرین کنند. دیر یا زود باید یک نفر حسن نیت خود را هم نشان دهد.


اعتراض نادال و رادیک و همه تنیسورهای شاکی از این وضعیت قابل درک است. مصدومیتها در دنیای تنیس بیش از اندازه رایج شده اند و روز به روز خطرناکتر و سنگین تر به نظر می رسند.


بازیکنان بزرگی که مجبور می شوند برای مدتی طولانی از زمینهای تنیس دور بمانند چه در قسمت مردان و چه در قسمت زنان بر تعدادشان افزوده می شود.

نادال یکی از این تنیسورهاست و زمانی که حتی مصدومیت و نداشتن آمادگی جسمانی هم عامل این توقفها نیست، روحیه پایین و فشار عصبی حاکم بر بازیکنان درست مثل آنچه برای ایوانوویچ اتفاق افتاده، مانع بزرگی در راه تنیس بازی کردن آنهاست.


البته خانمها به بهانه مادر شدن عادت کرده اند که یک دوره بازنشستگی موقتی را تجربه کنند تا از دنیای تنیس مدرن فاصله بگیرند. این شرایط در بین تنیسورهای مرد کمتر به چشم می خورد.

به غیر از فدرر که حالا دیگر هر وقت دلش می خواهد تنیس بازی می کند. ولی بقیه به سختی و زحمت زیاد خود را به تورنمنتهای مختلف می رسانند و باید اعتراف کرد که حتی برخی مواقع از این وضعیت به ستوه می آیند.


البته اگر از یک طرف تنیسورها به دلیل فشردگی رقابتها و تورنمنتهای مختلف شاکی هستند، از سوی دیگر به مدیران برنامه های خود سفارش می کنند تا برنامه های پرسود مالی برای آنها ترتیب دهند و اغلب موارد مثل آنچه سال قبل رخ داد، حتی در زمانی که فصل تنیس به پایان رسیده و در دوره استراحت هم خود را سرگرم تنیس می کنند تا از سود سرشار مالی چشم پوشی نکنند.


تنیسورها، بخصوص آنهایی که در صدر رنکینگ جهانی قرار دارند، البته خواسته های دیگری هم دارند. آنها خواهان یک فصل طولانی و البته بدون تورنمنتهای اجباری هستند.


آرزوی آنها این است که از ژانویه تا دسامبر بتوانند تنیس بازی کنند ولی هر وقت دلشان خواست استراحت داشته باشند و تعطیلات خود را در اواسط فصل طولانی کنند و مجبور نباشند به سازمان دهندگان تورنمنتها جوابی پس دهند. اشتباه پایه ای اما شاید تقصیر خود مسؤولان« Atp » باشد که هم سازمان دهنده تورنمنت و هم سندیکای تنیسورها را شامل می شود.


رادیک می گوید: من ندیدم که تنیسورهای دیگر از شیوه ما پیروی کنند و خودشان به تنهایی و بدون دخالت دیگران در تورنمنتها شرکت کنند. نمی دانم که خود تنیسورها باید در مورد تقویم مسابقات تصمیم بگیرند یا خیر. بخصوص اینکه ال؛ن پول و تجارت حرف اول را می زند. ولی سرانجامیک نفر باید این کار را انجام دهد ولی منافع بیش از حد، اجازه تصمیم گیری را به هیچ شخصی نداده و شرایط مثل همیشه باقی مانده است.



http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=68576

Mohammad
10-15-2009, 07:17 PM
رافا هم ما رو مسخره کرده، دو روز مصدوم میشه همش تو مصاحبه هاش میگه من عاشق مسابقه دادنم دوست دارم برگردم به میدون بعد اعتراض هم میکنه، ما که نفهمیدیم!! والا!!

milad28235
10-15-2009, 07:19 PM
به غیر از فدرر که حالا دیگر هر وقت دلش می خواهد تنیس بازی می کند.

ممد این قسمت رو داشته باش
:254:

Hossein Murray
10-15-2009, 09:08 PM
این موضوع مهمیه . اگه مثلا تنیسوری مسابقات پشت سر همو ببره مطمئنا مصدومیت همراه داره والبته افت شدید .( مثل رافا که تو فصل خاک امسال غوغا کرد اما تو رولند بلا سرش اومد )
به نظرم تور ATP باید از مسابقات اروپاییش چند تا بزنه ...

Rio
10-15-2009, 09:17 PM
ممد این قسمت رو داشته باش
:254:


ببینین راجر چطوری برنامه ریزی میکنه که بقیه فکر
میکنن هر وقت میخواد میاد بازی میکنه!
باید بقیه تنیسور ها بیان پیشش آموزش ببینن!