PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : فدرر اسطوره شد


Mohammad_Joulaei
06-09-2009, 10:10 PM
فدرر اسطوره شد
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/posc/8803/fedrer-0319-tl.jpg (http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=88348)
تنيس- گروه ورزشي:
يكشنبه بعدازظهر فدرر توانست به بزرگترين آرزوي حرفه‌اي‌اش يعني قهرماني رولان گاروس برسد.
اين تنها گرنداسلمي بود كه تنيسور 27 ساله سوئيسي موفق به فتح آن نشده بود و حالا به جمع فرد پري، دان بودج، روي امرسون، رود لاور و آندره آغاسي مي‌پيوندد كه توانسته‌اند هر چهار گرنداسلم را فتح كنند. (در اين گروه تنها آغاسي توانسته بود روي سه زمين مختلف به اين قهرماني‌ها برسد). پس از شكست در سه فينال متوالي مقابل نادال، سلطان زمين‌هاي رسي، او اين بار با حذف زودهنگام تنيسور اسپانيايي فرصت بي‌مانندي داشت كه آن را از دست نداد. حريف فدرر رابين سودرلينگ سوئدي بود كه در دور چهارم توانسته بود با حذف نادال شگفتي‌ساز شود ولي همانگونه كه پيش‌بيني مي‌شد بي‌تجربگي مانع از اين شد كه در فينال بتواند نمايش هميشگي‌اش را تكرار كند.
سودرلينگ كه در مراحل قبلي خونسردي فوق‌العاده‌اي نشان داده بود در شروع مسابقه نهايي كاملا مضطرب بود و فدرر با تجربه كه از سوي تماشاگران فرانسوي حمايت مي‌شد به خوبي توانست از اين موضوع استفاده كند. سودرلينگ دو گيم اول سرويس اش را از دست داد تا فدرر 4 بر صفر پيش بيفتد و در نهايت ست اول را در تنها 23 دقيقه و با نتيجه 6 بر يك به پايان ببرد.
سودرلينگ 24 ساله در ست دوم شروع بهتري داشت و توانست تا نتيجه 6 بر 6 پا به پاي فدرر حركت كند ولي فدرر در يكي از بهترين روزهايش در تاي‌برك با اقتدار و با نتيجه 7 بر يك برنده شد. در شرايطي كه سودرلينگ دو ست اول را واگذار كرده بود، بردن سه ست بعدي و پيروزي در فينال به يك ماموريت غيرممكن شبيه بود، به ويژه اينكه فدرر با انگيزه فوق‌العاده‌اي بازي مي‌كرد.
راجر در شروع ست سوم هم توانست گيم سرويس سودرلينگ را از آن خود كند و تلاش حريف جوان‌تر براي جبران اين عقب‌ماندگي بي‌نتيجه بود. در نهايت ست سوم هم با برتري 6 بر 4 فدرر به پايان رسيد. فينالي كه تنها يك ساعت و 55 دقيقه طول كشيد، فدرر را به چهاردهمين قهرماني‌اش در گرنداسلم رساند تا با ركورد پت سمپراس برابري كند ولي با توجه به اينكه فدرر برخلاف سمپراس توانسته در هر چهار گرنداسلم پيروز شود مي‌توان او را بزرگترين تنيسور تاريخ ناميد.
پايان فشار روحي
فدرر پس از پيروزي در فينال گفت: «شايد اين بزرگترين پيروزي من باشد يا پيروزي كه بيشترين فشار را از روي شانه‌هايم برمي‌دارد. فكر مي‌كنم از حالا تا پايان دوران بازيگري‌ام مي‌توانم با آرامش خيال بازي كنم و ديگر اين جمله را كه هرگز برنده رولان‌گاروس نشده‌ام، نمي‌شنوم.»
فدرر اضافه كرد: «احساس مي‌كنم در سال‌هاي اخير فرصت‌هاي زيادي را در آزاد فرانسه از دست داده‌ام. فكر مي‌كنم پت، يك بار به نيمه‌نهايي رسيده. ساير بازيكنان هم شايد يك بار به فينال رسيده باشند. من سه بار به فينال و يك بار به نيمه‌نهايي رسيده بودم.»
فدرر حالا در كارنامه‌اش 5 قهرماني ويمبلدون، 5 قهرماني آزاد آمريكا، 3 قهرماني آزاد استراليا و يك قهرماني رولان گاروس را دارد. اما او اين قهرماني را بزرگ‌ترين افتخارش نمي‌داند: «نمي‌گويم كه اين بزرگترين كاري است كه انجام داده‌ام، ولي دستيابي به چهاردهمين گرنداسلم و پايان شكست در فينال گرنداسلم‌ها مقابل رافا (فينال رولان گاروس و ويمبلدون در سال 2008 و آزاد استراليا در سال 2009) احساسي وصف‌ناشدني است. اينكه توانستم با قهرماني در پاريس با ركورد پت برابري كنم، باورنكردني است.»
مسئولان برگزاري آزاد فرانسه براي اعطاي جام به فدرر، آندره آغاسي را به پاريس دعوت كرده بودند، موضوعي كه تنيسور سوئيسي هم از آن خوشحال است: «دريافت جام از آندره، آخرين فردي كه هر چهار گرنداسلم را به دست آورده، تقارن جالبي است.»سمپراس اولين قهرماني گرنداسلم را در سال 1990 و آخري را در سال 2002 به دست آورد، در حالي كه اولين قهرماني فدرر به ويمبلدون 2003 برمي‌گردد و او در نيمي از اين زمان توانسته با ركورد تنيسور آمريكايي برابري كند.
او در 27 سالگي احتمالا مي‌تواند چند سال ديگر در اوج باشد و به ركوردي دست‌نيافتني برسد، به ويژه اينكه در هشداري غيرمستقيم به رقيبانش گفت كه تا به حال هرگز به بازنشستگي فكر نكرده. فدرر در سال 2008 به دليل مصدوميت و بيماري از فرم هميشگي‌اش فاصله داشت، ولي با اين قهرماني كساني را كه مدعي بودند دوران او رو به پايان است، وادار به سكوت كرد.
خداحافظي نمي كنم
فدرر گفت: «حتي يك بار هم به ذهن من نرسيده كه بخواهم خداحافظي كنم. مي‌دانم كه قرار نيست تا ابد تنيس بازي كنم، ولي تا وقتي كه از آن لذت ببرم ادامه خواهم داد. فكر مي‌كنم تورنمنت‌ها و گرنداسلم‌هاي زيادي در پيش دارم. نهايت تلاشم را مي‌كنم كه بهترين كارنامه را به جا بگذارم. اميدوارم بتوانم ركوردهاي بيشتري را بشكنم. اميدوارم كه سالم بمانم، چون انگيزه مشكلي براي من نيست. با تغييراتي كه در زندگي من به وجود آمده (فدرر ازدواج كرده و به زودي پدر مي‌شود)، چند سال باقيمانده بسيار هيجان‌انگيز خواهد بود.» فدرر اعتراف كرد كه در جريان بازي، نوسانات احساسي زيادي را پشت‌سر گذاشته: «شروع خوب، مرا آرام كرد.
خيلي مهم بود كه در ست دوم پابه‌پاي او حركت كنم و روي سرويس‌هايم فرصتي به او ندهم. بعد از آن يكي از بهترين تاي‌برك‌هاي عمرم را تجربه كردم. از نظر ذهني، خيلي سخت بود كه تمركزم را در جريان بازي حفظ كنم. در شروع ست سوم خيلي عصبي بودم، چون تصور مي‌كردم كه چقدر به پيروزي نزديكم و در گيم آخر به سختي مي‌توانستم بر بازي مسلط شوم. فقط اميدوار بودم كه خوب سرويس بزنم و او اشتباه كند. وضعم اينقدر بد بود.»

sephiroth
06-11-2009, 11:12 PM
age soderling khob bazi mikard motmaenan federer mibakht ba inke narahatam soderling bakhte vali az postet mamnon va be to va hameie kasaii ke az pirozi federer khoshalan pirozie federer ro tabrik migam

Mohammad
06-11-2009, 11:53 PM
دوست گلم خوش اومدي، ميبينم سودرلينگم هيچي نشده طرفدار پيدا كرده!
راستي اگه سعي كني فارسي بنويسي خيلي بهتر ميشه.
سپاسگزار

Mohammad_Joulaei
06-12-2009, 10:04 AM
age soderling khob bazi mikard motmaenan federer mibakht ba inke narahatam soderling bakhte vali az postet mamnon va be to va hameie kasaii ke az pirozi federer khoshalan pirozie federer ro tabrik migam

دوست عزیز ورودت رو خوش آمد میگم
دوست عزیز فدرر به سودرلینگ اجازه خوب بازی کردن رو نداد یعنی فدرر خوب بوده.
بعد این قهرمانی حق فدرر بوده که رافائل نادال هم به این مسئله اذعان کرد که فدرر 3 سال تمام به فینال رسیده و ...
بعد از اینکه سودرلینگ نادال رو برد گفت از بازی با تنها کسی که هراس دارم فدرره...
دیگه اما و اگر نداره همه چی مشخص بود
موفق باشی

nemo62
06-13-2009, 11:49 AM
واقعا اين برد فدرر اونو اسطوره كرد و يه جورايي به همه چيز رسيد از اين بابت خيلي خوشحالم فدرر هميشه ثابت كرده كه بهترينه و تنيس رو هنرمندانه بازي مي كنه
جديدا مصاحبه زيبايي از اغاسي و همسرش از شبكه بي بي سي فارسي پخش شد كه خيلي جالب بود