PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : هم نادال صعود کرد، هم فدرر


Mohammad_Joulaei
05-26-2009, 06:26 PM
دور اول تنیس اوپن فرانسه 2009

هم نادال صعود کرد، هم فده‌رر




http://78.38.204.145/iran_media/image/2009/02/911650209_orig.jpg

دیشب در ادامه بازی‌های دور اول تنیس اوپن فرانسه 2009 در رولان گاروس پاریس هم رافایل نادال پیروز شد و هم حریف بزرگ وی روژه فده‌رر.



به گزارش شبکه ایران، نادال اسپانیایی و چپ دست که می‌کوشد با کسب پنجمین قهرمانی متوالی‌اش رکورد پیروزی‌های متوالی را در این مسابقات بشکند، در برابر مارکوس دانی‌یل از برزیل در سه ست متوالی و با نتایج 5-7، 4-6 و 3-6 برنده شد تا در پاریس همچنان بی‌شکست بماند و به بیست و نهمین برد متوالی‌اش از زمان شروع حضور خود (سال 2005) در این گرند اسلم دست یابد.
او حالا صاحب رکورد بیشترین تک بردهای متوالی در رولان گاروس هم هست زیرا بیورن بورگ سوئدی در دوران اوجش و دقیق‌تر بگوییم از 1978 تا 1981 در 28 دیدار متوالی‌اش در پاریس به پیروزی رسیده بود. نادال که در سال‌های اخیر سلطان زمین‌های خاکی بوده و به همین سبب نیز در رولان گاروس که محل برگزاری تنها گرند اسلم دنیا بر روی Clay است، دست نیافتنی بوده، در دور دوم روبه‌روی برنده مسابقه ایگور کونیتسین با تیموراز گاباشویلی که هر دو روسی هستند خواهد ایستاد اما روژه فده‌رر سوئیسی و 28 ساله هم که در فینال هر سه سال گذشته مسابقات اوپن فرانسه به نادال باخته و هنوز در جست‌وجوی اولین قهرمانی‌اش در پاریس است، دیشب خوب کار کرد و در برابر یکی از هموطنان نادال که همانا البرتو مارتین بود 4-6، 3-6 و 2-6 برنده شد. فده‌رر که 3 گرند اسلم دیگر تنیس را مجموعاً 13 بار فتح کرده در مرحله بعدی با فاتح پیکار خوزه آکاسوسو آرژانتینی ـ‌ سانتیاگو ونتورای اسپانیایی مصاف خواهد داد. با این حال قاطع‌ترین پیروزی روز دوشنبه نه به نام دو رقیب بزرگ فوق بلکه به اسم دینارا سافینا نوشته شد.
این قهرمان روسی که اخیراً به صدر جدول جهانی تنیس زنان ارتقا یافته در برابر یک بریتانیایی به نام «آن کئوتاوونگ» با نتایج خیره‌کننده صفر-6 و صفر-6 برنده شد و با ضربات کوبنده‌اش ضعف‌های پرشمار حریف را به نمایش نهاد.