PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : جدیدترین رخدادها


Mohammad_Joulaei
03-10-2009, 06:48 PM
[h3:31xell12]رافائل نادال همچنان نفر نخست تنیس جهان[/h3:31xell12]
19 اسفند 1387 22:20

رده بندی برترین های تنیس جهان در هفته گذشته اعلام شد و رافائل نادال در مكان نخست قرار گرفت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر ، این رده بندی به شرح زیر است :
1- رافائل نادال از اسپانیا 14360 امتیاز
2- راجر فدرر از سوئیس 11000
3- نواك جوكویچ از صربستان 9420
4- اندی مورای از بریتانیا 7400
5- نیكولای داویدنكو از روسیه 4805.

Mohammad_Joulaei
03-10-2009, 06:50 PM
دبير هيئت تنيس استان تهران: بيشتر تنيسورها در مسابقات حضور دائمي ندارند دبير هيئت تنيس استان تهران گفت:با نگاهي به جمعيت تنيس كشور در مي يابيم كه تعداد بازيكناني كه در سراسر ايران به تنيس مي پردازند، اما در مسابقات حضور دائمي ندارند، بسيار زياد است.
فرشاد صنعتي دبير هيئت تنيس استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: افزايش تنيسورهاي سراسر كشور، طي سالهاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است كه متاسفانه به دلايلي بيشتر آنها در مسابقات حضور دائمي در مسابقات مختلف ندارند.
وي گفت: به مربيان تنيس با باشگاهها و هيئت هاي سراسر كشور توصيه مي كنيم تا با برگزاري برنامه هاي چند ساعته دوره هاي پيشرفته به ارزيابي و طبقه بندي بازيكنان خود بپردازند.
وي افزود:در صورتيكه مربيان اين دوره را برگزار كنند،مي توانند ارتقاء سطح بازيكنان خود را با اين معيار بسنجند.
صنعتي افزود: همچنين اين طرح به هيئت ها و باشگاهها،اين امكان را مي دهد تا با معياري براي طبقه بندي كليه بازيكنان خود داشته و مسابقاتشان را به ويژه در سطوح مبتدي تا نيمه پيشرفته بر اساس رتبه بازيكنان برگزار كنند.

Mohammad_Joulaei
03-10-2009, 06:51 PM
سرمربي تيم ملي تنيس: لبنان و سوريه به حريفان اصلي ما تبديل شده اند سرمربي تيم ملي تنيس گفت: با توجه به پيشرفت تيمهاي ملي تنيس لبنان و سوريه طي سالهای اخير آنها به يكي از حريفان اصلي ما در رقابتهاي مختلف تبديل شده اند.


عيسي خدايي سرمربي تيم ملي تنيس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: با سرمايه گذاري تيم های آسيايی طي سالهاي اخير تيم های لبنان و سوريه به يكي از حريفان اصلي ما تبديل شده اند.
وي گفت: تيم ملي تنيس كشورمان فروردين ماه سال آينده به مسابقات ديويس كاپ كه در كشور سوريه برگزار مي شود اعزام خواهد شد به همين دليل اين تيم مي تواند از امتياز ميزباني به خوبي استفاده كند.
خدايي افزود: در صورتيكه اين رقابتها در كشورمان برگزار مي شد ما مي توانستيم از امتياز ميزباني به خوبي استفاده و اين تيم را مغلوب كنيم.
وي تصريح كرد: البته با در اختيار داشتن بهترين و آماده ترين تنيسورهاي كشور در تركيب تيم ملي مشكلي براي حضور در اين رقابتها نداريم و به راحتي مي توانيم بر حريفان غلبه كنيم.
وي خاطر نشان كرد: در صورتيكه بتوانيم ميبان مسابقات را مغلوب كنيم،ساير تيم ها برايمان مشكل ساز نيستند.

Mohammad_Joulaei
03-10-2009, 06:51 PM
مربي تيم تنيس خراسان رضوي: تنيسور تاجيكستان بهترين گزينه براي حضور در تيممان است مربي تيم تنيس خراسان رضوي گفت: در نظر داريم يك تنيسور از كشور تاجيكستان را براي حضور قدرتمند در ليگ سال آينده به خدمت بگيريم.


امير ابراهيمي مربي تيم تنيس خراسان رضوي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: يكي از بهترين گزينه هاي خارجي براي حضور در تيم، بازيكني از كشور تاجيكستان است.
وي گفت: با توجه به اينكه اين كشور نسبت به سالهاي گذشته رشد بسيار خوبي داشته و همچنين توانسته تنيسورهاي خوبي را پرورش دهد ما در صدديم تا از اين كشور يك تنيسور به خدمت بگيريم.
وي افزود: البته حضور اين بازيكن تنها براي كسب نتايح نخواهد بود بلكه اين تنيسور مي تواند تجربيات خوبي در اختيار بازيكنان بومي استان قرار دهد.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر تمام تركيب تيم براي حضور در مسابقات ليگ برتر سال آينده بومي هستند و ما در نظر داريم با در اختيار گرفتن اين تنيسور بهترين نتيجه را كسب كنيم.
وي يادآور شد: متاسفانه سال گذشته تيم ما با مشكلاتي روبرو بود كه اميدواريم با حضور اين تنيسور مشكلاتمان برطرف و به يكي از تيمهاي قدرتمند مسابقات تبديل شويم.

Mohammad_Joulaei
03-10-2009, 06:54 PM
صديقه مدرس زاده: "حجاب" ارزش "قهرماني" ام را صد چندان کرد

صديقه مدرس زاده تنيس باز زن کشورمان عنوان نخست رقابت‌هاي تنيس جايزه بزرگ دوبي را به‌دست آورد. اين عنوان مدرس زاده زماني با ارزش تر مي شود که بدانيم او تنها شرکت کننده محجبه مسابقات بود و عنوان قهرماني را نيز کسب کرد.
http://www.bornanews.com/Images/News/Smal_Pic/20-12-1387%5CIMAGE633722944788437500.jpg (http://www.bornanews.com/Images/News/larg_pic/20-12-1387%5CIMAGE633722944788437500.jpg)
گفت و گوي خبرنگار ورزشي برنا با صديقه حسني (مدرس زاده) در ادامه مي آيد: * خانم صديق زاده ، سطح کيفي مسابقات چگونه بود؟- خيلي خوب بود. به هر حال چند سالي است که مسابقات "دوبي چمپيونز سينيور" جاي خود را در ميان تورنمنت هاي معتبر دنيا باز کرده و من هم خوشحال هستم که در دو رده سني 40 و 45 سال ، مقام نخست را بدست آوردم. * گويا هزينه هاي شرکت در اين تورنمنت را نيز خودتان پرداخت کرديد؟- بله، فدراسيون مشکلات خاص خودش را دارد و توقع چنداني هم نمي‌رود. تنيس بازان ما حتي براي رفتن به استراليا هم مشکل مالي داشتند. * هزينه‌هاي شرکت در مسابقات سنگين نيست؟!- خير ، خوشبختانه ITF همکاري هاي لازم را دارد. به عنوان مثال اقامت در يکي از هتل هاي خوب امارات شايد شبي 400 تا 500 دلار هزينه داشته باشد،ولي ما با تخفيف خيلي خوب در هتل مستقر شديم. * حضور با حجاب کامل محدوديتي براي شما نداشت؟- اصلاً . خودم لذت مي برم که با حجاب کامل اسلامي مقابل رقبايم قرار مي‌گيريم. حجاب هيچ محدوديتي براي بانوان از جمله من ندارد.از همان ابتدا در خانواده اي معتقد بزرگ شدم و از زمان شروع تنيس نيز با حجاب کامل در تمام مسابقات حاضر شدم. * حضور شما براي ساير شرکت کنندگان جالب توجه نبود؟ - چرا. من تنها کسي بودم که با حجاب در مسابقات شرکت کردم و خوشبختانه به مقام قهرماني رسيدم. در زمان اهداي جوايز رئيس فدراسيون تنيس امارات برخورد خوبي با من نداشت،ولي رئيس داوران بين المللي تنيس خيلي هم از قهرماني من خوشحال به نظر مي رسيد. * تا به حال شده به خاطر محجبه بودن از حضور شما در مسابقات ممانعت به عمل آيد؟!- بله،چند بار اين اتفاق افتاده که آخرين آن همين مسابقات ترکيه بود که مسئولان برگزار کننده مانع از حضور من شدند. * ناراحت نشديد؟- خير، براي من حجاب و اسلام خيلي مهمتر از قهرماني در بالاترين سطح تنيس جهان است. حجاب ارزش قهرماني ام را صد چندان کرد. * در رنکينگ جهاني چه رده اي را در اختيار داريد؟- قبل از اين مسابقات صد و سيزدهم جهان بودم،ولي فکر کنم در رده بندي جديد تا رده هفتادم صعود کنم. * مي توانيد به رده هاي بالاتر صعود کنيد؟- حتماً، هدف من اول شدن در رنکينگ جهاني است. * ...راستي از نظر امکانات وضعيت تنيس ما چگونه است؟- امکاناتمان بالا نيست . خود من تمريناتم را در مجموعه استقلال برگزار مي کنم؛زيرا اين مجموعه مجهزترين مجموعه تنيس ايران است.خيلي خوب مي شود که زمين هاي تنيس در تهران و ساير شهرهاي کشورمان بيشتر از اين شود،ولي حالا که شرايط اين است،بايد از حاج آقا طباطبايي مدير مجموعه تنيس استقلال و ساير زحمتکشان تنيس کشورمان تشکر کنم.

Mohammad_Joulaei
03-12-2009, 03:16 PM
رئيس انجمن تنيس با ويلچر: منتخبان ملي پوش براي مسابقات گوانگجو آماده مي كنيم رئيس انجمن تنيس با ويلچر از انجام مراحل آماده سازي تيم ملي براي حضوري برتر در مسابقات آسيايي خبر داد. مجتبي شيرازي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: تيم ملي تنيس با ويلچر كشورمان يكي ديگر از تيم هايي است كه سال آينده در مسابقات آسيايي گوانجو شركت خواهد كرد كه به منظور كسب آمادگي بيشتر و حضور برتر ورزشكاران در اين رقابت ها تمرينات و اردوهاي منظم را برنامه ريزي كرده ايم.
وي گفت: تا پايان سال زمان زيادي براي ما باقي نمانده است و به همين منظور هيچ گونه برنامه، اردو و تمريني براي ورزشكاران برنامه ريزي نكرده ايم ولي ورزشكاران تمرينات خود را در شهرستان ها دنبال مي كنند و براساس برنامه ريزي ها بعد از ايام تعطيل نوروز، ورزشكاران تمرينات متمركز خود را در تهران دنبال خواهند كرد./اص

Mohammad_Joulaei
03-14-2009, 07:29 PM
آشنایی با سیستم بین المللی سطح بندی تنیس بازان (International Tennis Number)

در روند پیشرفت بازیکن در هر رشته ورزشی ، ارزیابی سطح بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر گاه این ارزیابی مطابق یک استاندارد جهانی انجام گیرد اعتبار بیشتری خواهد داشت. در یک نگاه کلی تنیس بازان را می توان به دو گروه طبقه بندی نمود.
http://www.ipna.ir/upload/picture/tennis0.5915796.jpg
سید امیر برقعی مدرس فدراسیون جهانی تنیس

در روند پیشرفت بازیکن در هر رشته ورزشی ، ارزیابی سطح بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر گاه این ارزیابی مطابق یک استاندارد جهانی انجام گیرد اعتبار بیشتری خواهد داشت. در یک نگاه کلی تنیس بازان را می توان به دو گروه طبقه بندی نمود. گروه اول بازیکنانی هستند که صرفا با اهداف قهرمانی به تنیس می پردازند (Professional/Competitive Players). برای سطح بندی این گروه از یک سیستم جهانی یکسان استفاده می شود که اصطلاحا" رنکینگ “Ranking” نام دارد. مبنای این سیستم عملکرد بازیکن در مسابقات بین المللی است. در عرصه بین المللی تنیس و برای رده های جوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان در دو بخش مردان و زنان رنکینگهای جداگانه ای وجود دارد. گروه دوم بازیکنانی هستند که با اهداف تفریحی یا قهرمانی به تنیس می پردازند

(Recreational/Competitive Players) که به طور طبیعی تعداد آنها در مقایسه با بازیکنان مسابقه ای بسیار بیشتر است. نظام هماهنگ سطح بندی بازیکنان تنیس که اصطلاحا “Rating” نام دارد اولین بار در سال 2000 طراحی شد و فدراسیون جهانی تنیس با همکاری شاخص ترین مربیان و کارشناسان تنیس دنیا در سال 2005 نظام حاضر را تحت عنوانInternational Tennis Numberارائه نمود. اهداف این سیستم به شرح زیر است:
-

طبقه بندی سطح بازیکنان بر مبنای مهارتها و سطح بازی (بدون در نظر گرفتن عملکرد رقابتی)
-

پوشش دادن گروه بزرگی از بازیکنان در سرتاسر جهان که در مسابقات بین المللی شرکت کرده یا حضور دائمی ندارند
-

کمک به مربیان وباشگاهها برای طبقه بندی بازیکنان تحت تعلیم و اعضاء خود
-

وجود یک شیوه بین المللی یکسان برای سطح بندی بازیکنان در سرتاسر جهان
-

کمک به مربیان و باشگاهها برای ارزیابی و طبقه بندی بازیکنان خود در راستای اهداف آموزشی


در سیستمITNبازیکنان به 10 سطح طبقه بندی می شوند که بازیکن سطح 10 یک مبتدی محسوب شده و بازیکن سطح 1 بازیکنی حرفه ای در سطح جهانی است. در این روش سطح بندی بازیکنان از دو طریق امکان پذیر است. روش اول سطح بندی مقایسه ای است بدین ترتیب که مهارتهای هر سطح در جداولی تعریف شده و بازیکن و مربی می توانند با مقایسه مهارتهای خود با این جداول عدد خود را تعیین کنند. روش دوم از طریق شرکت در یک تست 5 مرحله ای بسیار جذاب است که در مدت زمانی حدود 15 دقیقه در زمین تنیس قابل اجراست. در این تست موارد زیر ارزیابی می شود:
1)

ارزیابی عمق ضربات زمینی شامل 10 ضربه فورهند و بک هند بصورت متناوب
2)

ارزیابی دقت ضربات زمینی شامل 6 فورهند و بک هند متناوب بصورت مستقیم (Down the Line)

و

6 فورهند و بکهند مورب (Cross Court)
3)

ارزیابی عمق ضربات والی شامل 8 فورهند و بک هند والی متناوب
4)

ارزیابی سرویس شامل 12 ضربه سرویس در 4 منطقه مشخص شده در مناطق سرویس
5)

ارزیابی چابکی بازیکن از طریق تست چابکی (Spider Test)
حال سئوال اینجاست که چطور می توانیم از این سیستم بین المللی در راستای رشد تنیس کشورمان استفاده کنیم. با نگاهی به جمعیت تنیس کشور در می یابیم که تعداد بازیکنانی که در سراسر ایران به تنیس می پردازند اما در مسابقات حضور دائمی ندارند بسیار زیاد است. به مربیان تنیس ، باشگاهها و هیئت های تنیس سراسر ایران توصیه می کنیم تا با برگزاری برنامه های چند ساعته (Clinic) در دوره های زمانی مشخص به ارزیابی و طبقه بندی بازیکنان خود بپردازند چراکه این امر معیاری را

به بازیکن می دهد که بر اساس آن می تواند به ارتقاء سطح خود بپردازد.ITNهمچنین به هیئت ها و باشگاهها امکان می دهد تا معیاری برای طبقه بندی کلیه بازیکنان خود داشته و مسابقاتشان را به ویژه در سطوح مبتدی تا نیمه پیشرفته بر اساس رتبه بازیکنان درITNبرگزار کنند.
تاریخچهITNدر کشور ما به سال 2005 باز می گردد. در این سال نخستین کلینیک سطح بندی بازیکنان در باشگاه آرارات تهران برگزار شد که در آن حدود 20 بازیکن مورد ارزیابی قرار گرفتند و بدین ترتیب نام ایران نیز رسما به کشورهایی پیوست که از این سیستم استفاده می کنند. در سالهای بعد نیز کلینیکهای مشابهی در اصفهان و تهران در جریان برگزاری مسابقات المپیاد ایرانیان برگزار گردید.

Mohammad_Joulaei
03-14-2009, 07:33 PM
اهداي رايگان لوازم ورزشي تنيس به استان ها
خبرگزاري فارس: از سوي كميته استان هاي فدراسيون تنيس و با توجه به عملكرد هيات ها در سال جاري لوازم ورزشي به صورت رايگان در اختيار آنها قرار خواهد گرفت.

http://media.farsnews.com/Media/8701/Images/jpg/A0417/A0417994.jpg

به گزارش خبرگزاري فارس، رؤساي هيات ها و يا نمايندگان آنها مي توانند با ارائه معرفي نامه كتبي و مراجعه به مسئول كميته استان ها نسبت به تحويل رايگان وسائل تخصصي اين رشته اقدام كنند.
اين لوازم شامل توپ تنيس، راكت و ست هاي كامل ميني تنيس است.
اهداء اين لوازم مازاد بر پرداخت سهميه نقدي استان ها در سال جاري از سوي فدراسيون تنيس در نظر گرفته شده است.

Mohammad_Joulaei
03-14-2009, 07:33 PM
سايت WTA اعلام كرد

بازگشت شاراپوا پس از بهبودي كامل
خبرگزاري فارس: منابع خبري از قول فدراسيون جهاني تنيس، بازگشت شاراپوا پس از بهبودي كامل را تاييد كرده اند.


http://media.farsnews.com/Media/8603/Images/jpg/A0296/A0296819.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از ماركا، ماريا شاراپوا كه از ناحيه كتف آسيب جدي ديده بود، چند ماه پيش از ناحيه زانوي راست نيز مصدوم شد؛ اما گويا به طور كامل بهبودي پيدا كرده و براي شركت در ديدارهاي جهاني پيش روي خود كاملا آماده است.
شاراپوا براي اولين قدم رسمي، خود را براي جايزه بزرگ پاريس آماده مي كند.

Mohammad_Joulaei
03-14-2009, 07:34 PM
تداوم كارهاي خيرخواهانه قهرمان تنيس

نادال: تاسيس بنياد خيريه در اولويت كارهاي من است
خبرگزاري فارس: قهرمان تنيس جهان از تاسيس يك بنگاه بزرگ خيريه با كمك دوستان خود خبر داد.


http://media.farsnews.com/Media/8711/Images/jpg/A0609/A0609256.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از رويترز، رافائل نادال گفت: تاسيس بنياد خيريه در اولويت كارهاي من است و تا اين كار را به انتها نرسانم در هيچ رقابت ديگري شركت نمي كنم.
نادال افزود: اطمينان دارم با كمك دوستان خوبي مثل ايكر كاسياس مي توانيم كارهاي بزرگي انجام دهيم و شايد مهمترين آنها ارسال غذا به افريقا باشد.
نادال خود را براي رقابت هاي ايندين ولز آماده مي كند.

Mohammad_Joulaei
03-14-2009, 07:35 PM
برطرف كردن مشكل كميت داوري در تنيس بانوان مشكل داوري تنيس بانوان با برگزاري كلاس ها و كلینيك هاي داوري در سطح كشور برطرف می شود.
كمند عزيزي، نائب رئيس فدراسيون تنيس در بخش بانوان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به مشكل كميت داوري در كشورمان در صدد هستيم تا با برگزاري كلاس ها و كلينیك هاي داوري در سطح كشور تعداد داوران اين رشته در بخش بانوان را به صورت چشمگيري افزايش دهيم.
وي افزود: در صورتيكه پيش از برگزاري مسابقات، كلاس هاي داوري در استان ميزبان برگزار شود مي توانيم داوران را قبل از اعزام به مسابقات مشخص و مشكل كميت را برطرف كنيم.
عزيزي خاطرنشان کرد: استان هاي كشور بسيار علاقه مند به برگزاري اين كلاس ها هستند و از فدراسيون درخواست كردند تا با برگزاري اين كلاس ها سطح كار داوران استان ها را افزايش و داوران برتر را شناسايي كنيم

Mohammad_Joulaei
03-14-2009, 07:36 PM
پافشاري رئيس فدراسيون تنيس بر جوان گرايي در تيم ملي رئيس فدراسيون بر جوان گرايي در تركيب تيم ملي براي حضور در مسابقات ديويس كاپ تاكيد دارد.
عيسي خدايي، سرمربي تيم ملي تنيس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: رئيس فدراسيون تنيس بر جوان گرايي در تيم ملي تاكيد دارد و از ما خواسته تا با تركيبي جوان در مسابقات آينده حاضر شويم.
وي گفت: با برگزاري چندين مرحله مسابقات انتخابي تيم ملي تنيس جوانان برتر كشور را براي حضور در تيم ملي گزينش كرديم.
خدايي افزود: با اجراي اين طرح از اين پس از جوانان در تركيب تيم ملي استفاده خواهيم كرد و جوانان مي توانند حضور در مسابقات بين المللي را تجربه كنند.

Mohammad_Joulaei
03-15-2009, 01:27 AM
در آستانه جايزه بزرگ ايندين ولز

فدرر: عاشق رقابت با نادال هستم
خبرگزاري فارس: قهرمان تنيس سوئيس قصد دارد با درخشش در رقابت هاي ايندين ولز ناكامي در ملبورن را فراموش كند.


http://media.farsnews.com/Media/8711/Images/jpg/A0609/A0609259.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از ماركا، راجر فدرر گفت: عاشق رقابت با رافائل نادال هستم و مي خواهم در رقابت هاي ايندين ولز او را شكست دهم.
وي افزود: در ملبورن شكست خوردم چرا كه براي پيروزي برنامه نداشتم. هر بار كه بدون برنامه به يك مسابقه مي روم همين اتفاق رخ مي دهد.
نادال آسيب ديده است؛ اما او نيز براي رقابت با رقيب ديرينه خود مصمم است.

Mohammad_Joulaei
03-15-2009, 06:13 PM
[h3:2u853imw]پیگیری رقابت های تنیس ایندین ولز[/h3:2u853imw]
25 اسفند 1387 17:33

رقابت های 4 میلیون و پانصد هزار دلاری تنیس ایندین ولز امروز پیگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبر، در این چارچوب، بامداد امروز در بازی های دور دوم نیمه پائین جدول، ژیل سیمون 2 بر 1 ین هسون لو را برد، جیمز بلیك با همین نتیجه از سد یاركو نایمینن گذشت و لیتون هیوئیت نیز با نتیجه ای مشابه مغلوب فرناندو گونزالس شد.

در بازی های دور سوم این بخش از جدول مسابقات ، فردا در حساس ترین دیدارها راجر فدرر با ایوو كارلوویچ ، ایگور اندریف با ژو ویلفرد سونگا و پل آنری ماتئو با اندی موری روبه رو خواهند شد .

اما دیدارهای دور دوم نیمه بالای جدول از اعصر امروز آغاز می شوند كه در مهم ترین آنها رافائل نادال با میشائیل برر ، نیكولاس ماسو با مارات سافین ، نواك جوكوویچ با واسالو آرگوئلو ، تامی هاس با راینر شوتلر و نیكولاس كیفر با بابی رینولدز مسابقه می دهند.

در پایان این رقابت ها ، قهرمان بخش انفرادی مردان 605 هزار و 500 دلار جایزه نقدی دریافت خواهد كرد.

Mohammad_Joulaei
03-17-2009, 02:51 PM
مسابقات تنيس اينديان ولز در دور دوم و سوم پيگيري شد ساعت خبر:
3:19
- تاريخ خبر:
27/12/1387
تهران/ واحد مرکزي خبر/ ورزشي 1387/12/27
00:25:12.07
دور دوم و سوم مسابقات تنيس اينديان ولز در بخش زنان و مردان به طور همزمان پيگيري شد.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، در ادامه دور دوم مسابقات تنيس جايزه چهار و نيم ميليون دلاري اينديان ولز در ايالت کاليفرنياي آمريکا در بخش مردان رافائل نادال از اسپانيا مايکل بِرِر از آلمان را برد،نواک جوکوويچ از صربستان مارتين واسالو از آرژانتين را شکست داد،خوان دِل پوترو از آرژانتين ريان سويتينگ از آمريکا را مغلوب کرد،اندي راديک از آمريکا دانيل کولِرر از اتريش را از پيش روي برداشت،ديويد فِرِر از اسپانيا تاد وايديک از‌امريکا را برد،جان ايسنر از آمريکا ژيل مانفيلز از فرانسه را حذف کرد و ديويد نلبنديان از آرژانتين بر رابرت کِندريچ از آمريکا چيره شد.
در ساير مسابقات دور دوم مردان نيز استان واورينکا از سوئيس،نيکلاس کيفِر از آلمان ،جِرِمي چاردي از فرانسه،تامي هاس از آلمان ،يورگن مِزلر از اتريش،ديميتري تورسانف از روسيه ، ويکتور ترويچي از صربستان،مارات سافين از روسيه و سام کواري از آمريکا با غلبه بر حريفان راهي دور بعد اين مسابقات شدند.
در دور سوم مسابقات بخش مردان اين مسابقات نيز اندي موراي از انگليس پائول هنري ماتيواز فرانسه را شکست داد،فيليپ کوهلشرايبر از آلمان بر نيکلاس لاپنتي از اکوادور غلبه کرد و فرناندو گونزالس از شيلي جيمز بليک از آمريکا را حذف کرد.
در دور سوم مسابقات بخش زنان نيز دينارا سافينا از روسيه، ورا زوناروا از روسيه ،کارولين وژنياکي از دانمارک،ژيل کِريباس از آمريکا،اُرسلا رادوانسکا از لهستان،فلاويا پِنِتا از ايتاليا،اَگنِس سوازي ازمجارستان وآگنيسکا رادوانسکا از لهستان، با برتري مقابل حريفان خود به دور بعدي اين مسابقات صعود کردند.

Mohammad_Joulaei
03-18-2009, 02:49 PM
آمادگی تیم تنیس با ویلچر برای مسابقات گوانگجو

28 اسفند 1387 12:04
رئیس انجمن تنیس با ویلچر جانبازان و معلولان از مراحل آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی گوانجو چین خبر داد.
به گزارش شبکه خبر ، مجتبی شكرالله شیرازی گفت :تیم ملی تنیس با ویلچرایران كه سال 88 در مسابقات آسیایی گوانجو شركت خواهد كرد به منظور كسب آمادگی بیشتر و حضور برتر ورزشكاران در این رقابت ها تمرینات و اردوهای منظمی را در برنامه دارد.

وی افزود : تا پایان سال زمان زیادی برای ما باقی نمانده است و به همین منظورهیچ گونه برنامه اردو و تمرینی برای ورزشكاران برنامه ریزی نكرده ایم اما ورزشكاران تمرینات خود را در شهرستان ها دنبال می كنند و براساس برنامه ریزی ها بعد از تعطیلات نوروز ورزشكاران تمرینات متمركز خود را در تهران پیگیری خواهند كرد.

Mohammad_Joulaei
03-18-2009, 02:50 PM
ديوکويچ به مرحله يک هشتم نهايي تنيس اينديان ولس صعود کرد ساعت خبر: 10:54 - تاريخ خبر: 28/12/1387

تهران / واحد مرکزي خبر / ورزشي 1387/12/28
00:20:15.14
نواک ديوکويچ از صربستان به مرحله يک هشتم نهايي مسابقات تنيس مسترز اينديان ولز امريکا صعود کرد.
به گزارش شبکه فرانس24، ديوکويچ موفق شد تومي هاس از المان را با نتايج شش يک و هفت شش شکست دهد. وي در مرحله بعد به مصاف واورينکار از سوئيس مي شود.
همچنين مارات سافين روسي مغلوب جان ايسنر از امريکا شد. سافين تصميم گرفته است در پايان فصل از رقابتهاي تنيس کناره گيري کند اما ظاهرا انگيزه لازم را براي پايان خوش حرفه ورزشي اش ندارد.
دينارا سافينا در بخش زنان موفق شد جيل کريباس از امريکا را حذف کند. کارولين ووزنياکي از دانمارک نيز موفق شد اورسولا رادونسکا از لهستان را حذف کند و به مرحله يک چهارم نهايي راه يابد.

Mohammad_Joulaei
03-18-2009, 02:50 PM
نیس ایندین ولز

28 اسفند 1387 08:26
مرد شماره یك تنیس جهان به دور چهارم رقابتهای تنیس ایندین ولز راه یافت.
به گزارش شبکه خبر ، در ادامه دور سوم این مسابقات بامداد امروز ، رافائل نادال برترین تنیس باز حال حاضر جهان با نتیجه 2 به صفر برابر دیمیتری تورسونوف به پیروزی رسید و به مرحله بعد راه یافت .

در دیگر بازیهای امروز نیز داوید نعلبندیان 2 به صفر ویكتور ترویكی را مغلوب كرد ، جان ایسنر در 2 ست مارات سافین را از پیش رو برداشت ، استانیسلاس واورینكا 2 به 1 از سد سم كوئری گذشت .

همچنین در مهمترین بازیهای دیروز راجر فدرر مرد شماره دو تنیس جهان در 2 ست مقابل ایوو كارلوویچ كروات صاحب برتری شد و نواك جوكویچ - سومین تنیس باز رده بندیِ جهانی 2 به صفر برابر تامی هاس به پیروزی رسید .

Mohammad_Joulaei
03-25-2009, 12:36 PM
کيم کريستلر به رقابت هاي قهرماني تنيس باز مي گردد ساعت خبر:
10:5
- تاريخ خبر:
05/01/1388
تهران / واحد مرکزي خبر /ورزشي 1388/01/05
00:16:51.08
کيم کليستر قهرمان تنيس بلژيکي پس از دو سال وقفه بار ديگر به رقابت هاي قهرماني باز مي گردد.
به گزارش شبکه خبري يورونيوز، کيم کليستر که در انتظار تولد نخستين کودک خود بود دو سال از رقابت هاي قهرماني کناره گرفت.
کليستر روز پنج شنبه برنامه هاي خود را در نشست خبري اعلام خواهد کرد.
کليستر به عنوان قهرمان زن پيشين جهان آماده است در مسابقات تنيس ويمبلدون که از ماه ژوئن در آمريکا شروع مي شود، شرکت کند.

Mohammad_Joulaei
03-25-2009, 12:37 PM
آغاز تمرينات تيم ملي تنيس براي حضور در جام ديويس ساعت خبر:
12:31
- تاريخ خبر:
05/01/1388
تهران/ واحد مرکزي خبر/ ورزشي 1388/01/05
ملي پوشان تنيس دورجديد تمرينات خود را براي حضوري قدرتمند در جام ديويس آغاز کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از فدراسيون تنيس ، تيم ملي تنيس ايران در گروه 3 منطقه آسيا و اقيانوسيه براي صعود به دسته دو رقابتهاي ديويس بايد از 25 فروردين بايد در حلب سوريه به مصاف تيمهاي لبنان ، جزاير پاسفيک ، سريلانکا ، تاجيکستان ، سنگاپور ،عربستان و کشورميزبان برود .
تيم ملي تنيس 8 فروردين براي شرکت در اردويي10 روزه به ترکيه مي رود .
انوشا شاهقلي ، اميد سوري ، روزبه کامران ، اشکان شکوفي اعضاي تيم ملي تنيس کشورمان هستند.

Mohammad_Joulaei
03-26-2009, 02:28 PM
[h3:2vrai1pm]برترین های تنیس ای تی پی معرفی شدند[/h3:2vrai1pm]
6 فروردين 1388 14:18

نادال و فدرر برترین های تنیس ای تی پی شدند.

به گزارش شبکه خبر ،اتحادیه تنیس بازان حرفه ایی - ای تی پی ،رافائل نادال مرد شماره یك تنیس جهان را به عنوان مرد سال
2008 این رقابت ها انتخاب کرد .

همچنین جایزه بازی جوانمردانه با نام جام اشتفان ادبرگ به راجر فدرر بازیكن سوئیسی رسید .

ژو ویلفرد سونگا،تنیسور فرانسوی جایزه بیشترین پیشرفت را از آن خود كرد و كای نی شی كوری از ژاپن به عنوان برترین بازیكن تازه وارد انتخاب شد.

Mohammad_Joulaei
03-27-2009, 12:17 PM
http://www.farsnews.com/shares/img/print.gif (http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8801070062) http://www.farsnews.com/shares/img/email.gif (http://www.farsnews.com/mail.php?nn=8801070062&tt=)



به منظور برپايي اردوي مشترك

تيم ملي تنيس ايران فردا راهي تركيه مي شود
خبرگزاري فارس: تيم ملي تنيس ايران كه خود را براي شركت در گروه سه مسابقات جام ديويس آسيا و اقيانوسيه آماده مي سازد بامداد فردا راهي تركيه خواهد شد.


http://media.farsnews.com/Media/8701/Images/jpg/A0417/A0417994.jpg


به گزارش خبرگزاري فارس، اين تيم به منظور تمرين بر روي زمين هارد كورت به تركيه سفر كرده و بعد از انجام تمرينات مشترك روز 20 فروردين ماه جاري عازم حلب سوريه مي شود تا به مصاف حريفان برود.
تيم هاي لبنان، جزاير پاسفيك، سري لانكا، سنگاپور، تاجيكستان، عربستان سعودي و سوريه حريفان ايران در اين پيكارها خواهند بود.
اين مسابقات از تاريخ 25 فروردين به مدت يك هفته به طول خواهد انجاميد.
انوشا شاهقلي، روزبه كامران، اميد سوري و اشكان شكوفي اعضاي تيم ملي ايران را تشكيل مي دهند.
عيسي خدائي سرمربي، محرم خدائي مربي، بيژن صفائي بدنساز و فرشاد صفتي سرپرست تيم ايران هستند.

Mohammad_Joulaei
03-28-2009, 02:03 PM
دور دوم رقابت هاي تنيس ميامي برگزارشدساعت خبر:
2:49
- تاريخ خبر:
08/01/1388



تهران / واحد مرکزي خبر / ورزشي 1388/01/08
00:19:52.17
دور دوم رقابت هاي تنيس ميامي در بخش زنان و مردان برگزار شد.
به گزارش شبکه تلويزيوني راشا تودي،در دور دوم رقابت هاي تنيس ميامي در ايالت فلوريداي آمريکا در بخش مردان راجر فدرر از سوئيس کوين کيم از آمريکا را شکست داد،رابرت کندريک از آمريکا بر رابين سودرلينگ از سوئد چيره شد،تيلور دنت از آمريکا نيکولاس آلمگرو از اسپانيا را برد،نيکولاس کيفر از آلمان فابريس سانتارو از فرانسه را مغلوب کرد،مارات سافين از روسيه اسکار هرناندز از اسپانيا را از پيش روي برداشت،ژيل مانفيلز از فرانسه ميشائيل راسل از آمريکا را حذف کرد،جيمز بليک از آمريکا جولين بناتو از فرانسه را شکست داد،ديميتري تورسانف از روسيه مقابل ميخائيل کوکوشکين ازقزاقستان صاحب برتري شد و نوواک جوکويچ از صربستان با شکست فرانک دانسويچ از کانادا راهي دور بعدي اين رقابتها شد.
در رقابت هاي دور دوم بخش زنان نيز آليزا کليبانوا از روسيه گالينا وسکوبوا از قزاقستان را برد،فلاويا پانه تا از ايتاليا ماريا کريلنکو از روسيه را شکست داد،سامانتا ساستور از استراليا سيبِل بامر از اتريش را حذف کرد،نيکول وايديسوا از جمهوري چک آلونا بوندارنکو از اوکراين را مغلوب کرد ،النا ديمينتيوا از روسيه هموطنش آناستازيا پيوواروا را از پيش روي برداشت،پتي اشنايدر از سوئيس لوئيس سافارواي روس را حذف کرد،دينارا سافينا از روسيه بر ماتيلد جانسون از فرانسه چيره شد،سوتلانا کوزنوتسوا از روسيه تامير پاژک از اتريش را برد،کارلا سوارز از مجارستان نوريا لاگوسترا از اسپانيا را مغلوب کرد،اگنس سوازي از مجارستان فرانچسکا اسکياوُنه از ايتاليا را از پيش روي برداشت،آنا چکوتادزه از روسيه دانيلا هانچوا از اسلواکي را شکست داد و املي مورسمو از فرانسه با حذف ماگدالنا ريباريکووا از اسلواکي راهي دور بعدي اين مسابقات شد.

Mohammad_Joulaei
03-29-2009, 11:55 AM
نادال به دور سوم رقابتهاي تنيس ميامي راه يافت
ساعت خبر: 11:34 - تاريخ خبر: 09/01/1388
تهران / واحد مرکزي خبر / ورزشي 1388/01/09
00:16:44.04
رافائل نادال تنيسور اسپانيايي به دور سوم مسابقات تنيس ميامي امريکا راه يافت.
به گزارش شبکه فرانس24، در دور دوم اين رقابتها نادال موفق شد گاباشويلي از روسيه را با نتايج شش دو و شش دو شکست دهد. وي در دور بعدي به مصاف فدريکو ژيل خواهد رفت که موفق شده بود ايوو کارلوويچ را حذف کند.
در بخش زنان نيز سرنا ويليامز امريکايي موفق شد الکسيا گلاش از امريکا را شش دو و شش سه شکست دهد و به دور سوم راه يابد.

Mohammad_Joulaei
03-29-2009, 02:20 PM
[h3:29eu7sq7]پیگیری تنیس میامی[/h3:29eu7sq7]
9 فروردين 1388 14:22

دور دوم رقابت های تنیس میامی بامداد امروز در آمریكا پیگیری شد.

به گزارش شبكه خبر، در این رقابتها ، رافائل نادال مرد شماره یك تنیس جهان 2 به صفر مقابل تیموراز گاباشویلی از روسیه به پیروزی رسید ، مارین سیلیچ كروات 2 به 1 مقابل آمر دِلیچ آمریكایی پیروز شد ، فرناندو گونزالس از شیلی در دو سِت مقابل ایگور كونیتسین روس پیروز شد ، بیورن فائو از المان پس از انصراف آلبرت مونتانس از اسپانیا به دور بعد راه یافت .

در سایر بازی ها هم واورینكا ، مورای و تیپسارویچ با پیروزی مقابل حریفان خود به مرحله بعد راه یافتند.

Mohammad_Joulaei
03-30-2009, 01:49 PM
فدرر به مرحله يک هشتم نهايي مسابقات تنيس ميامي راه يافت ساعت خبر: 11:16 - تاريخ خبر: 10/01/1388

تهران / واحد مرکزي خبر / ورزشي 1388/01/10
00:20:55.09
روجر فدرر تنيسور سوئيسي به مرحله يک هشتم نهايي مسابقات تنيس مستر ميامي امريکا راه يافت.
به گزارش شبکه فرانس24،فدرر موفق شد در دور سوم اين رقابتها نيکلاس کيفر از المان را با نتايج شش چهار و شش يک حذف کند.
جو ويلفريد تسونگا فرانسوي نيز به مرحله يک هشتم نهايي اين مسابقات صعود کرد. تسونگا موفق شد رابرت کندريک از آمريکا را شکست دهد.
همچنين نواک ديوکويچ از صربستان موفق شد پل انري ماتيو از فرانسه را با نتايج شش چهار و شش يک حذف کند.
اما گائل مونفيس ديگر ورزشکار فرانسوي موفق شد بر مارات سافين روسي با نتايج پنج هفت و هفت پنج و هفت شش چيره شود. مونفيس در دور بعد به مصاف اندي راديک امريکايي مي رود. اندي راديک نيز دميتري تورسونوف روسي را با نتايج هفت شش و شش دو از دور رقابتها خارج کرد.
در ساير ديدارها تايلر دنت امريکايي و ژيل سيمون فرانسوي و توماس برديچ از چک با شکست حريفان خود به مرحله بعد صعود کردند .